Pelikonsoli-, mobiili- ja tietokonepelien johtava julkaisija Ubisoft tuo avoimen maailman ajopelin myyntiin tänään ja se myös ilmaiskokeilussa 14.-17. syyskuuta.
Ubisoft Ivory Tower -pelistudion luoma The Crew Motorfest on suositun ajopelisarjan uusin, monipuolisin ja kattavin kokemus. Se vie pelaajan Havaijin saariryhmään kuuluvalle O’ahu-saarelle, jota pelaaja pääsee tutkimaan peräti 600 eri ajoneuvon voimin. Alkuun käytössä on toki vain osa kilpa-autoista ja muista menopeleistä, mutta kisasuoritusten ja erikoishaasteiden myötä valikoima laajenee.
Motorfest-kisafestivaalin ydin on jaettu 15 eri Playlist-kampanjaan, joista jokainen tuo oman lisänsä autoilukulttuuriin. Jokaisella kampanjalla on oma yksilöllinen ilmapiirinsä, musikaalinen teemansa, tehtävätavoitteensa, palkintonsa ja eroavaisuutensa pelattavuudessa. Näin myös käytettävät autot ja ajotyylit tulevat kisaajille tutuksi. Esimerkkejä ovat esimerkiksi japanilaiseen autohistoriaan pelaajan tutustuttava Made in Japan tai amerikkalaisiin muskeliautoihin perehtyvä kampanjansa.
Muita kampanjoita ovat esimerkiksi driftaus- ja maastokisat. Lisäksi superautoilla ja klassikkoautoilla on omat erikoisteemansa, joissa päästään tutustumaan sekä huipputehokkaisiin nykyautoihin että menneiden vuosikymmenten autovanhuksiin. Klassikkoautot eroavat paitsi tehoiltaan, myös ajettavuudeltaan, sillä näissä ei ole mukana navigointia tai nykyaikaisia ajoavusteita.
The Crew Motorfest -ajopelissä on autoilun ja autojen ohella kyse myös ihmisistä. Pelin tekemiseen ovatkin osallistuneet monenlaiset autokulttuurin harrastajat aina tuunaajista ja ammattilaiskuljettajista erilaisiin sisällöntuottajiin. Näiden omia Playlist-kampanjoita ovat muun muassa James Pumphreyn Rule the Streets, Supercar Blondien eli Alexandra Hirschin kuratoima konseptiautojen Dream Cars -valikoima ja japanilaisen Liberty Walk -autokaupan perustajan, Wataru Katon, LBWK-kampanja täynnä viritettyjä autoja.
Eikä pelikattaus lopu tähän, sillä erilaisia pelikampanjoita on luvassa lisää. Viikoittain vaihtuvat teemat sekä uudet ajokisat tuovat mukanaan aimo valikoiman erilaisia autoja Yhdysvalloista, Euroopasta ja Japanista. Syyskuussa alkanutta ensimmäistä pelikautta seuraa joulukuussa starttaava toinen pelikausi, joka tuo mukanaan Hoonigan-erikoisautot.
Peli on myös koepelattavissa ilmaiseksi 17. syyskuuta alkaen ja siihen osallistuneet pelaajat palkitaan Liberty Walk -paketilla, joka sisältää muun muassa Toyota GR Supra 2021 LBWK Edition -erikoisauton. Myös aiempaa The Crew 2 -ajopeliä pelanneet pelaajat palkitaan mahdollisuudella tuoda valtaosa omistetuista autoista ja niiden koristeista mukanaan The Crew Motorfest -pelin valikoimaan. Näin vaivalla kerätyt kulkuneuvot eivät mene hukkaan, vaan saavat uuden elämän entistä upeammassa jatko-osassa.
Pelistä on saatavana perusversio sekä kaksi erikoisversiota eli Gold Edition ja Ultimate Edition. Molemmat erikoisversiot sisältävät pelin ohella sen ensimmäisen kausikortin. Siihen kuuluvat ensimmäisen pelivuoden päivitykset, kuten 25 lisäautoa, joita tulee tarjolle kahden auton kuukausitahdilla. Lisäksi pelin Ultimate Edition sisältää monipuolisen valikoiman tuunaus- ja räätälöintiosia pelaajan autoille ja pelihahmolle.
Pelin julkaisuvideon voi katsoa osoitteessa https://youtu.be/ugKIELPN8mI.
The Crew Motorfest on nyt saatavana sekä PlayStation 5-, PlayStation 4-, Xbox Series X- ja Xbox One -pelikonsoleille että pc-tietokoneille. Pc-versio on saatavana myös Ubisoft+ -pelipalvelussa. Pelin ikäraja on PEGI 12.
The Crew Motorfest -ajopelin vauhdikkaan ja lähes tunnin mittaisen soundtrackin voi kuunnella myös visuaalisesti upealla videolla osoitteessa https://youtu.be/1M9ZI2K7tCw. Samainen soundtrack on kuunneltavissa myös useista musiikkipalveluista, kuten Spotify, Deezer ja Apple Music.
Lisätietoja
www.ubisoft.com/fi-fi/game/the-crew/motorfest
https://1drv.ms/u/s!Avh8gGYzxU_viOVaL1L5RHJ6a-FkEg?e=qKHcJ6 (kuvia)
Ubisoft
Ubisoft on maailmojen luoja, joka on sitoutunut rikastuttamaan pelaajien elämää alkuperäisillä ja ikimuistoisilla viihdekokemuksilla. Ubisoftin maailmanlaajuiset kehitystiimit luovat ja kehittävät monipuolisia pelejä, joihin kuuluvat muun muassa Assassin’s Creed, Brawlhalla, For Honor, Far Cry, Tom Clancy’s Ghost Recon, Just Dance, Rabbids, Tom Clancy’s Rainbow Six, The Crew ja Tom Clancy’s The Division. Ubisoft Connectin kautta pelaajat voivat nauttia palveluiden ekosysteemistä parantaakseen pelikokemuksiaan, saadakseen palkintoja ja pitääkseen yhteyttä ystäviin eri alustoilla. Ubisoft+ -tilauspalvelun avulla pelaajat pääsevät käsiksi jatkuvasti kasvavaan pelivalikoimaan, joka sisältää yli 100 Ubisoftin peliä ja niiden lisäosaa. Tilivuotena 2022–2023 Ubisoftin myynti oli 1 739 miljoonaa euroa. Lisätietoja on osoitteessa www.ubisoftgroup.com.