Lyömätön pelialan kokemus

Visionistin pelialan tietämys ja osaaminen ovat omaa luokkaansa, koska sen pelialan kokemus on alkanut jo 1980-luvun lopussa paljon ennen yrityksen perustamista. Visionist on ollut olemassaolonsa aikana monessa mukana. Olipa kyse sitten globaaleista pörssiyhtiöistä tai pienistä indiepelistudioista, Visionist on viestinyt pelialasta niin kotimaiselle kuin kansainvälisellekin yleisölle.

Kattava pelialan tuntemus

Pelien suhteen Visionist laittoi isomman vaihteen silmään vuonna 2009 aloittaessaan silloisen Suomen peliohjelmisto- ja multimediayhdistys FIGMA ry:n viestinnän hoitamisen. Vuonna 2012 Visionist aloitti yhden maailman suurimman pelijulkaisijan, ranskalaisen Ubisoftin viestintäkumppanina. Pohjoismainen pelijakelija PAN Vision on myös ollut pitkään Visionistin säännöllinen asiakas.

Visionist on tehnyt perinteisen lehdistöviestinnän lisäksi monia muita viestintä- ja markkinointitöitä pelialalla. Näitä ovat muun muassa erilaiset esittelytilaisuudet, messutyöt ja sosiaalisen median kampanjat.

Visionist on auttanut myös monia pienempiä pelistudioita viestinnässä ja markkinoinnissa niin Suomessa kuin kansainvälisestikin. Näihin on kuulunut mobiilipelistudioita (esim. Critical Force), pc-pelien julkaisijoita (esim. Lizard Hazard Games) ja opetuspelien tekijöitä (esim. Musopia). Lisäksi Visionist on tehnyt läheistä yhteistyötä myös pelialan muiden toimijoiden kanssa. Näihin lukeutuu esimerkiksi nykyään Suomen pelialan kattojärjestönä toimiva Neogames.

Mobiilipelejä, e-urheilua ja virtuaalimaailmoja

Siinä missä Visionistin kansainvälisten pelijulkaisijoiden viestintä on keskittynyt kotimaiseen mediaan, Visionistin tekemä suomalaisten pelijulkaisijoiden tiedotus on suuntautunut erityisesti kansainväliseen mediaan. Tästä hyvä esimerkki on kajaanilaisen Critical Forcen julkaisema Critical Ops -mobiilipelihitti, josta ovat nauttineet jo kymmenet miljoonat pelaajat maailmanlaajuisesti. Visionistilla on siis ainutlaatuisen kattavat suhteet sekä kotimaiseen että kansainväliseen pelimediaan.

Visionist on myös vahvasti mukana esportsissa eli elektronisessa urheilussa. Yhteistyötä on tehty useiden pelitiimien ja -tapahtumien kanssa. Lisäksi monet Visionistin asiakkaista (esimerkiksi Logitech, Jimm’s PC-Store ja Ubisoft) liittyvät keskeisesti elektroniseen urheiluun.

Virtuaalimaailmat (VR) ja muut lisätyn todellisuuden muodot (AR, XR) ovat nostaneet päätään viime vuosina. Visionist on ollut mukana näissä virtuaalimaailmoissa alusta lähtien ja seuraa tarkasti alan kehitystä. Visionist on avustanut muun muassa Finnish Virtual Reality Associationin (FIVR) viestinnässä.

Visionist seuraa pelimarkkinoiden eri osa-alueita ja sen kehitystä sekä omasta että ammatillisesta kiinnostuksesta. Vain aktiivisesti alaa ja sen trendejä seuraamalla on mahdollista pysyä mukana kehityksessä. Henkilöstön henkilökohtaisen kiinnostuksen ja monien yhteyksien kautta Visionist onkin tiukasti kiinni alan keskiössä.

Tarvitsetko sinä lyömätöntä kokemustamme pelialan viestinnästä?
Ota yhteyttä sähköpostitse osoitteeseen info@visionist.fi tai soita numeroon 040-8378097.