Pelikonsoli-, mobiili- ja tietokonepelien johtava julkaisija Ubisoft aloittaa Rainbow Six Siege -pelin uuden kauden tuomalla mukaan suositun pelikartan ja uuden hyökkääjähahmon.

Erityisesti kilpapelaamisessa huippusuosittu Tom Clancy’s Rainbow Six Siege -verkkopeli on laajentunut Operation Brutal Swarm -päivityksellä. Tämä lisäosa aloittaa seitsemännen pelivuoden kolmannen vaiheen ja esittelee samalla singaporelaisen Grim-sotilaan. Samalla peli tuo suositun stadionkentän pysyvään karttavalikoimaan ja sisältää joukon pienempiä uudistuksia ja muutoksia.

Nopealiikkeinen Grim on hyökkääjäpuolen tiedustelija, jonka erikoislaitteena on Kawan Hive -laukaisujärjestelmä. Sillä voidaan päästää ilmaan robottimehiläisiä, jotka muodostavat tiedustelukäyttöön tarkoitetun mikrolennokkiparven. Mikäli puolustava operaattori liikkuu tällaisen parven läpi, hänen liikkeensä näkyvät hyökkääjien taistelukartalla. Merkintä näkyy kartalla robottimehiläisten virran loppumiseen asti. Grim on aseistettu joko 552 Commando -rynnäkkökiväärillä tai SG-CQB-pumppuhaulikolla. Käsiaseena on P229-pistooli. Muina varusteina vaihtoehtoja ovat joko seinäräjähteet tai claymore-miinat.

Uutena pelikarttana mukaan tulee Stadium, jossa seinät ovat osin tuhoutumattomia, mutta läpinäkyviä. Tämä tekee taistelusta erikoislaatuista ja vaatii joukkueilta tehokasta viestintää. Stadionkenttä on pelattavana peruspelin lisäksi myös Team Deathmatch -pelimuodossa.

Pelipäivitys myös tasapainottaa eri aseiden tehoa ja lisää sähkömagneettiset EMP-kranaatit osaksi joidenkin operaattorien varustevalikoimaa. Samalla pelin mainejärjestelmän toinen vaihe alkaa ja tuo mukanaan mahdollisuuden tehdä ilmoituksen käyttäjästä, mikäli pelin viesteissä näkyy sopimatonta kielenkäyttöä. Myös huijareista ilmoittaminen pelin uusinnan kohdalla on uusi ominaisuus.

Päivitys lisää mahdollisuuden Battle Pass -lisäkyvyn käyttöön, jolla saa kymmenen prosentin alennuksen pelikaupan tuotteista. Ominaisuus koskee sekä nykyisiä että tulevia Battle Pass -ostoksia. Kaverille Battle Pass -oston voi tehdä Buy For A Friend Battle Pass -ominaisuudella.

Operation Brutal Swarm -esittelyvideon osoitteessa https://youtu.be/FB5h_3yHtu8.

Moninpelivetoisella Tom Clancy’s Rainbow Six: Siege -toimintapelillä on maailmanlaajuisesti yli 60 miljoonaa rekisteröitynyttä pelaajaa. Samalla pelin suosio elektronisen urheilun saralla on kasvanut kovaa vauhtia. Taktisen ja toimintapitoisen erikoisryhmätoiminnan ykkösnimi vie pelaajansa jännittävän ja kiihkeätunnelmaisen toiminnan maailmaan, jossa lainvalvojat ja ammattirikolliset ottavat yhteen toistensa kanssa. Rainbow Six -pelisarja ei kuitenkaan edusta suoraviivaista räiskimistä, vaan rakentuu tarkkaan laadittujen strategioiden ja taktisten toimintamallien varaan. Poliisin ja armeijan erikoisryhmistä tutut erikoisvälineet, kuten erilaiset räjähteet, kranaatit, suojakilvet ja monet muut apuvälineet ovat yhtä tärkeässä osassa kuin vaativaan voimankäyttöön tarkoitetut ampuma- ja lähitaisteluaseet. Tom Clancy’s Rainbow Six Siege onkin yhdistelmä sekä kiivasta räiskintää, vaarallisia lähitaistelutilanteita että taktista osaamista ja strategista pohdintaa. Yksinpelin lisäksi Tom Clancy’s Rainbow Six Siege tarjoaa monipuoliset moninpelitilat, joissa pelaajat voivat toimia ryhmissä toisiaan vastaan. Peli soveltuukin erinomaisesti myös elektronisen urheilun temmellyskentäksi.

Tom Clancy’s Rainbow Six Siege on saatavana sekä PlayStation 5-, PlayStation 4-, Xbox Series X- ja Xbox One -pelikonsoleille että pc-tietokoneille. Se on saatavana myös Ubisoftin Uplay+ -tilauspalvelussa. Pelin ikäraja on PEGI 18.

Lisätietoja
https://www.ubisoft.com/fi-fi/game/rainbow-six/siege/
https://1drv.ms/u/s!Avh8gGYzxU_vhcsQf8-elFZKUkLVBg?e=cNLadH (kuvia)

Ubisoft
Ubisoft on maailman johtava interaktiivisten viihdetuotteiden tekijä, julkaisija ja jakelija, jolla on laaja valikoima maailmanluokan pelibrändejä, kuten Assassin’s Creed, Brawlhalla, Far Cry, For Honor, Just Dance, Watch Dogs, The Crew, Tom Clancy’s -pelisarja mukaan lukien The Division, Ghost Recon ja Rainbow Six. Ubisoftin maailmanlaajuinen pelistudioiden ja myyntitoimistojen verkosto on sitoutunut toimittamaan omaperäisiä ja muistettavia pelikokemuksia kaikilla suosituilla pelialustoilla mukaan lukien pelikonsolit, älypuhelimet, tablettilaitteet ja tietokoneet. Ubisoftin myynti vuonna 2020-2021 oli yli 2,241 miljardia euroa. Lisätietoja osoitteessa www.ubisoftgroup.com.