FIGMA on myöntänyt FIFA 16 -jalkapallopelille kultalevyn osoituksena yli 10 000 kappaleen myynnistä PlayStation 4:lle. Myyntiluvut ovat niin sanottuja läpimyyntilukuja eli todellisia myyntimääriä kuluttajille.
”On aivan loistavaa kuulla, että FIFA 16 on myynyt näin nopeasti kultaa Suomessa. Kiitos kaikille pelaajille ja yhteisöille mahtavasta tuesta!”, kommentoi EA SPORTSin pohjoismaiden markkinointipäällikkö Jon Anning.
Electronic Artsin FIFA 16 on uudistunut läpi koko pelikentän tarjoten tasapainoisen, autenttisen ja jännittävän futiskokemuksen. Ensimmäistä kertaa myös naisten maajoukkueet ovat pelissä mukana! Tehokas puolustus ja parantunut keskikentän hallinta auttavat luomaan entistäkin maagisempia pelihetkiä.
FIFA 16 on saatavilla sekä PlayStation 3-, PlayStation 4-, Xbox 360- ja Xbox One -pelikonsoleille että PC-tietokoneille. Pelin ikäraja on PEGI3.
Lisätietoja internetissä
www.figma.fi
www.facebook.com/figmasuomi
www.twitter.com/figmasuomi
www.ea.com/fi/fifa-16
ANGI & FIGMA
ANGI on pohjoismainen videopelien julkaisijoiden ja jakelijoiden etujärjestö. Sen tehtävänä on edistää pelikauppaa, viestiä alasta ja sen tarpeista sekä kehittää alan positiivisia mielikuvia.
ANGIn jäseniä ovat Activision-Blizzard, Bergsala, Electronic Arts, Game Outlet, Koch Media, Microsoft, Nordic License, Namco Bandai Partners, Nordisk Film, PAN Vision, Ubisoft, Walt Disney Company ja Warner Brothers.
FIGMA edustaa ANGIa Suomessa. Se julkaisee Suomen virallista listaa, joka on GfK:n kokoama myyntitilasto Suomen suosituimmista peleistä. Lista ilmestyy viikoittain. Listat kootaan satojen pelikauppojen lähettämien myyntiraporttien pohjalta. Mukana ovat seuraavat pelikaupat: Anttila, CDON, Discshop, Expert, Gamestop, K-Citymarket, Kärkkäinen, Musta Pörssi, Viihdepysäkki, Prisma, Stockmann, Tekniset, Verkkokauppa.com ja Veljekset Keskinen. Lista ja pelimyyntitilastot löytyvät osoitteesta www.figma.fi.