Salesforce (www.salesforce.com), kansainvälinen Software-as-a-Service (SaaS) ja Platform-as-a-Service (PaaS) -ratkaisujen markkina- ja teknologiajohtaja ilmoitti, että Ruukki (Rautaruukki Oyj) on valinnut Salesforcen SaaS-pohjaisen CRM-ratkaisun täyttämään heidän tarpeensa saada yksi yhtenäinen asiakkuudenhallinnan ratkaisu kaikkiin 25 maahan, joissa Ruukilla on toimintoja. Ruukki on johtava metalliin pohjautuvien ratkaisujen toimittaja rakentamisen ja konepajateollisuuden alalla. Sillä on pääkonttori Helsingissä.
Ruukki on yksi niistä eri teollisuuden aloilla toimivista, maantieteellisesti eri puolilla sijaitsevista ja monen kokoisista 47 700 yrityksestä, joista Salesforcen asiakaskunta muodostuu.
Salesforce CRM mahdollistaa Ruukille järjestelmällisen ja suunnitelmallisen tavan tukea ja viedä eteenpäin kaikkia myynti- ja markkinointioperaatioitaan. Kun asiakastietoja ylläpidetään koko yrityksen laajuudella samassa järjestelmässä, syvennetään asiakasosaamista ja tuetaan asiakkaan ostoprosessia parhaalla mahdollisella tavalla markkina-alueesta riippumatta.
”Salesforce CRM-järjestelmän käyttöönotossa molemmat osapuolet voittavat. Asiakkaamme voittavat, koska voimme tarjota heille sopivammat ratkaisut, palvelut ja liiketoimintamallit, joiden avulla heidän liiketoimintansa kehittyy. Meille tämä on mahdollisuus parantaa sisäistä tehokkuuttamme ja kilpailuetua markkinoilla. Kaiken kaikkiaan Salesforce CRM auttaa meitä vahvistamaan brändiämme johtavana ratkaisutoimittajana ja edelläkävijänä”, sanoo Ruukin markkinointijohtaja Taina Kyllönen.
Ensimmäinen toteutus tehtiin kaikkiin liiketoimintayksiköihin Ruotsissa ja Venäjällä, samoin kuin Ruukin Engineering-divisioonaan maailmanlaajuisesti. Toisen toteutusvaiheen aikana CRM-ratkaisu otetaan käyttöön myös myynti- ja markkinointiorganisaatioissa kaikissa muissa 25 maassa, joissa Ruukilla on toimintoja.
”Ruukki on yksi suurimmista SaaS-asennuksista Pohjoismaissa tänä vuonna ja on siten tärkeä projekti Salesforce.comille, eikä ainoastaan sille, vaan myös SaaS-järjestelmien käyttöönotoille Pohjoismaissa ja Euroopassa”, sanoo Salesforce.comin Pohjoismaiden ja Venäjän johtaja Johan Zetterström. ”Ruukin kaltaisen monikansallisen yhtiön päätös käyttää Salesforce CRM -ratkaisua liiketoiminnan kannalta kriittisten tietojen hallintaan ja säilyttämiseen eri puolilla maailmaa, osoittaa Salesforce.comin palvelujen turvallisen, luotettavan ja skaalautuvan luonteen.”
Ruukki
Rautaruukki toimittaa metalliin perustuvia komponentteja, järjestelmiä ja kokonaisratkaisuja rakentamiseen ja konepajateollisuudelle. Yhtiöllä on laaja valikoima metallituotteita ja -palveluja. Sillä on toimintaa 25 maassa ja henkilöstöä 15000 henkeä. Liikevaihto vuonna 2007 oli 3,9 miljardia euroa. Yhtiön osake on noteerattu OMX Pohjoismaisessa Pörssissä, Helsingissä (Rautaruukki Oyj: RTRKS). Yhtiö käyttää markkinointinimeä Ruukki. www.ruukki.com
Salesforce.com
Salesforce.com on Software-as-a-Service (SaaS) ja Platform-as-a-Service (PaaS) -ratkaisujen markkina- ja teknologiajohtaja. Yhtiön SaaS-sovellusten tuotevalikoima, mukaan lukien palkittu CRM-ratkaisu (saatavana osoitteessa www.salesforce.com/products), on mullistanut tavan miten asiakkaat hallitsevat ja jakavat yritystietoa Internetissä. Yhtiön Force.com PaaS-ratkaisu mahdollistaa tehokkaiden on-demand-sovellusten kehittämisen. Näitä sovelluksia voi helposti jakaa, vaihtaa ja asentaa muutamalla klikkauksella salesforce.comin AppExchange-markkinapaikassa (www.salesforce.com/appexchange).
Salesforce.com hallitsee noin 47 700 asiakkaan asiakastietoja (tilanne heinäkuussa 2008). Näitä asiakkaita ovat mm. ABN AMRO, Dow Jones Newswires, Japan Post, Kaiser Permanente, KONE, Sprint Nextel ja SunTrust Banks. Salesforce.comin pääkonttori on San Franciscossa Yhdysvalloissa ja sillä on toimistoja myös Euroopassa ja Aasiassa. Yhtiö on noteerattu New Yorkin pörssissä (CRM).
www.salesforce.com