Maailman myydyimpien kannettavien tietokoneiden laukkujen ja lisätarvikkeiden valmistaja, Targus (www.targus.com) julkisti heinäkuussa tekemänsä nettikyselyn tulokset. Sen mukaan huikeat 70 prosenttia suomalaisista kantaa tietokonettaan mukanaan myös kesämökille tai lomamatkalle!

laptop_lifestyle

Kesälomakauden kunniaksi Targuksen nettikyselyssä otettiin selvää kuinka moni malttaa pitää lomaa tietokoneen näpyttelystä. Yllättävän harvalta se tuntuu onnistuvan, sillä peräti 70 prosenttia vastaajista tunnusti ottavansa kannettavan tietokoneen mukaan kesämökille tai kesälomamatkalle.

Samassa nettikyselyssä selvisi myös, että peräti neljännes vastaajista on joskus pudottanut kannettavan tietokoneensa. Sen sijaan harvalta vastaajalta kannettava tietokone on kadonnut tai varastettu. Vain neljä prosenttia vastanneista kertoi joskus menettäneensä tietokoneensa, koska kadotti sen tai se varastettiin.

Sukupuolierot ovat näissä asioissa pieniä. Tietokoneensa pudottaneista 53 prosenttia ja kadottaneista 52 prosenttia oli naisia, kun kaikista vastaajista heitä oli 58 prosenttia.

Targuksen kannettavien tietokoneiden laukuissa käytetään useita erilaisia suojausmenetelmiä. Kaikissa laukuissa on perinteinen vaahtomuoviin perustuva suoja turvaamassa tietokonetta. Tietyissä laukkumalleissa käytetään lisäksi Targuksen kehittämiä lisäsuojauksia. APS-ilmatyynyjärjestelmä (SafePort Air Protection System) on tiheärakenteisiin ilmahuokosiin perustuva, perinteistä vaahtomuovia viisi kertaa paremmin suojaava ratkaisu. DPS-järjestelmä (SafePort Dome Protection System) on puolestaan kehitetty suojaamaan tietokonetta sivusuunnasta tulevilta iskuilta ja paineelta. SafePORT Sling Protection System on kehtomainen rakenne, joka kiinnitetään säilytystilan seinämiin. Se on valmistettu elastisesta neopreenista ja suojaa erinomaisesti tietokonetta iskuilta ja putoamisen aiheuttamilta vammoilta. Lisätietoja suojausmenetelmistä osoitteessa www.targus.com/uk/cases_protection.asp.

Nettikysely järjestettiin Suomessa heinäkuussa 2012 ja siihen vastasi 611 henkilöä.

www.targus.com
www.facebook.com/targusfinland

Suomalaiset jälleenmyyjät
www.targus.com/global/reseller.asp?countryid=47

Suomalaiset tukkujakelijat
ALSO Finland Oy, puh: 03 213 6100, www.also.fi
Techdata Finland Oy, puh: 0201 553 636, www.techdata.fi
PAN Vision Oy, puh: 010 843 8400, www.panvision.com

Targus
Targus kehitti maailman ensimmäisen laukun kannettaville tietokoneille yli 25 vuotta sitten. Kehitämme yhteistyössä pc-valmistajien, yritysasiakkaiden ja jälleenmyyjien kanssa laukkujamme jatkuvasti paremmiksi, jotta ne täyttäisivät kaikki asiakkaidemme tarpeet. Siksi voit olla varma Targuksen laukkujen huippulaadusta, monipuolisista ominaisuuksista ja tietokoneesi varmasta suojasta. Kaikilla Targuksen laukuilla on maailmanlaajuinen elinikäinen takuu. Targus tarjoaa lisäksi täydellisen tuoteperheen kannettavien tietokoneiden tarvikkeita. Tuoteperheeseen kuuluu hiiriä, keskittimiä, porttireplikaattoreita, lukkoja, virtalähteitä, jne. Tuotteilla on yhteinen nimittäjä: Ne ovat huippulaadukkaita, innovatiivisilla ominaisuuksilla varustettuja sekä kooltaan kompakteja ja kevyitä, jotta ne sopisivat täydellisesti tämän päivän mobiilikäyttäjille! Targus Group Internationalilla on toimistoja ympäri maailman ja se myy tuotteitaan 145 maassa.