Boston Distribution tuo myyntiin kompaktin Insta360 ONE X -actionkameran. Sen 5.7K-videotarkkuus, 360 asteen näkökenttä ja muut toimintakuvaukseen sopivat ominaisuudet tekevät kamerasta toimintakuvaajan unelmalaitteen.

Actionkameroita eli niin sanottuja toimintakameroita on ollut saatavana jo vuosien ajan. Samalla niiden ominaisuudet ovat kehittyneet valtavin harppauksin muun muassa kuvatarkkuuden ja kuvanvakauksen osalta. Toimintakamerat ovatkin mitä oivallisimpia tapoja kuvata urheilua, extreme-harrastuksia ja muita äärimmäisiä tilanteita tai vauhdikkaita hetkiä.

Insta360 ONE X vie toimintakameroiden toimivuuden uudelle tasolle huipputason 5.7K-videotarkkuudellaan ja 360 asteen näkökentällään. Lisäksi Insta360 ONE X tuo kuvaukseen mukaan vallankumouksellisen kuvanvakauksen ja elokuvamaisia erikoisefektejä, joilla videot heräävät eloon uskomattomalla tavalla.

Insta360 ONE X -toimintakameralla voi kuvata 30 kuvan sekuntinopeudella (FPS) terävää 360 asteen 5.7K-videota, 50 kuvan sekuntinopeudella 4K-ultraterävätarkkuutta tai 100 kuvan sekuntinopeudella 3K-videota. Nämä kuvaustilat mahdollistavat sulavan liikkeen ja upeat hidastukset videoiden vauhdikkaimmissakin kohdissa. Lisäksi 18 megapikselin valokuvat tuovat tilanteet esiin selkeästi.

FlowState-kuvanvakautus huolehtii videokuvan tasaisuudesta ilman tarvetta erilliselle gimbaalille. Algoritmi analysoi liikettä eri kuvakulmista ja huolehtii videokuvan tasaisuudesta ennennäkemättömällä tavalla. Kompakti (115 x 48 x 28 mm, 115 g) ja kestävä Insta360 ONE X kuvaa ja vakauttaa videokuvan ammattimaisella taidolla riippumatta siitä, onko kamera kuvaajan kädessä, kypärässä, selfietikussa vai kiinni kulkuneuvossa.

Insta360 ONE X hyödyntää kuvaamiseen ja jälkikäsittelyyn monipuolista sovellusta. Kuvaamisen aikana voi keskittyä pelkkään kuvaamiseen, koska sekä videomateriaalin kuvakulmien valinta että muokkaus sujuvat helposti ja nopeasti jälkikäteen. TimeShift-ominaisuuden ansiosta videomateriaalin nopeutta voi säätää vapaasti eri kohdissa videota, jolloin näyttävät hidastukset tai hurjat nopeutukset on helppo määritellä jälkikäteen.

Sovellus osaa häivyttää videolta myös kuvauksen apuna olleen selfietikun, jolloin kuva näyttää kuin kamera olisi leijunut paikoillaan ilmassa. Erikseen hankittavan 1,2 metrisen Insta360 Invisible -selfietikun kanssa kameran kuvausmahdollisuudet ovat äärimmäisen monipuoliset.

Kamera on myös luotu tallentamaan laadukkaita HDR-valokuvia, intervallikuvia, ajastettuja kuvia sekä toteuttamaan erilaisia timelapse-videoita. Lisää monipuolisia kuvausmahdollisuuksia tarjoavat erikseen hankittavat Drifter-heittotikka ja Bullet Time -kahva. Pehmustetun Drifter-heittotikan avulla kameraa voi myös heittää sellaisiin tilanteisiin, joihin kuvaaja ei välttämättä muuten pääse. Bullet Time -kahvan ja selfietikun yhdistelmällä voidaan puolestaan kuvata hidastettuja Bullet Time -videoita, joissa kamera liikkuu nopeasti kuvattavan kohteen ympärillä.

Insta360 ONE X on muutenkin laajennettavissa erilaisin lisävarustein, kuten sukelluskäyttöön suunnatulla Dive Case -suojalla, roiskevesitiiviillä ja kevyttä upotusta kestävällä Venture Case -suojalla ja GPS Smart Remote -kaukosäätimellä, joka taltioi kameran sijaintitiedot kuviin ja videoihin.

Nopean 5,8 gigahertsin WiFi-verkkoyhteyden avulla kamera voidaan yhdistää langattomasti muihin laitteisiin. Näin voidaan hallita ja esikatsella videokuvaa reaaliaikaisesti. Kuvattu materiaali voidaan siirtää kamerasta älypuhelimeen joko langattomasti tai liitäntäjohdolla. Kameran mukana toimitetaan Lightning-, USB-C- ja Micro-USB-kaapelit.

Insta360 ONE X onsaatavana välittömästi 459 euron suositushintaan. Insta360 Invisible-selfietikku, Drifter-heittotikka, Bullet Time -kahva, Dive Case-sukellussuoja, Venture Case -roiskesuoja ja GPS Smart Remote -kaukosäädin ovatsaatavana 25, 29, 39, 99, 49 ja 69 euron suositushinnoilla. Hinnat sisältävät24 prosentin arvonlisäveron.

www.insta360.com/product/insta360-onex
www.boston.fi
https://youtu.be/UVrnYOFEBOA (esittelyvideo)
http://bit.ly/2AiiCET (tuotekuvia)

Insta360
Insta360 on maailmanjohtava 360 asteen kameroiden valmistaja. Insta360-kamerat auttavat ihmisiäjakamaan kokemuksensa täydellisillä elokuvamaisilla videoilla, jotka ympäröivätkatsojansa ajasta ja paikasta riippumatta. Insta360-kameralla kuluttajat ja ammattikäyttäjätvoivat kuvata korkeatarkkuuksisia 360 asteen valokuvia ja videoita, jotka onhelposti katsottavissa suoratoistona tai tallenteina eri sosiaalisen medianalustoilla. Virtuaalilaseilla katsotut Insta360-kokemukset voivat viedäkatsojansa paikkoihin ja hetkiin, joita he eivät ole koskaan aiemmin edeskuvitelleet näkevänsä. Lisätietoja löytyy osoitteesta www.insta360.com.

Boston Distribution
Boston Distribution onyksi suurimmista Pohjoismaissa toimivista tietotekniikan jakulutuselektroniikan jakelijoista. Boston etsii aktiivisesti uusiainnovatiivisia tuotteita jälleenmyyntiin pohjoismaisille markkinoille. Bostoninliikevaihto on noin 30 miljoonaa euroa vuodessa ja se toimii Suomessa,Ruotsissa, Tanskassa ja Norjassa. Boston on perustettu jo vuonna 1990, ollen näin yksi vanhimmista it-alan maahantuojista. Suomen tytäryhtiö perustettiinsyksyllä 2015. Lisätietoja osoitteessa www.boston.fi.