Fazer Amica, Pohjoismaiden ja Baltian johtava ruokailupalveluyritys, on valinnut ja ottanut käyttöönsä Saaspointin toimittaman ja optimoiman asiakkuudenhallintaratkaisun (CRM), joka pohjautuu Salesforce.comin palveluihin. Ratkaisun käyttöönotto kesti vain kolme kuukautta ja mahdollistaa nyt Fazer Amicalle kokonaisvaltaisen myynninhallinnan.
Fazer Amica toimii Pohjoismaissa, Virossa, Latviassa ja Venäjällä. Sillä on 1472 eri toimintayksikköä näissä maissa. Sillä on yritysruokaloita ja kokoustiloja sekä bistro- ja ateriapalveluja koulutus-, hoiva- ja hoitoalojen tarpeisiin. Fazer Amica on etsinyt pitkään asianmukaista CRM-ratkaisua, joka auttaisi suuren asiakasmäärän ja monimutkaisen markkinarakenteen hallinnassa. Saaspoint on lyhyessä ajassa osoittautunut täydelliseksi ratkaisuksi, joka mahdollistaa lisämyynnin nykyisille asiakkaille. Suomen Fazer Amica otti järjestelmän käyttöönsä ensimmäisenä.
”Saaspointin CRM-ratkaisu on strateginen työkalu, jonka avulla on mahdollista kerätä ja hallita myyntitietoja erilaisilla markkinoilla”, sanoo Fazer Amican IT-projektipäällikkö Maija Sellman. ”Voimme nyt muodostaa paremman kokonaiskuvan sekä omista että kilpailevista ravintoloista korvattuamme Excelin ja muut erilliset työkalut Saaspointin CRM-ratkaisulla. Se parantaa muun muassa ristiinmyynnin mahdollisuuksia, joka tarkoittaa kattavampaa palvelujen myyntiä nykyisille asiakkaille.”
Fazer Amican 7 800 työntekijää ja 550 miljoonan euron liikevaihto edellyttävät organisaatiolta joustavaa asiakkuudenhallintaa, jotta se pystyy hyödyntämään suuren määrän tietoa, jota tuotetaan päivittäin monilta eri markkinoilta. Saaspointin CRM-ratkaisu pohjautuu Salesforce.comin palveluihin ja on integroitu toimimaan yhdessä Lotus Notes -järjestelmän kanssa.
”Fazer Amican toimeksianto on ollut mielenkiintoinen ja olemme saaneet mahdollisuuden näyttää mitä voimme asioille tehdä”, sanoo Saaspointin Pohjoismaiden johtaja Dick Andersson. ”Vaikka markkinoiden ja liiketoiminnan rakenne on monimutkainen, niin olemme toimittaneet määräajassa asiakkaalle räätälöidyn ratkaisun, joka tulee tarjoamaan Fazer Amicalle kokonaisvaltaisen tavan lähestyä myyntiä kaikilla markkinoilla.”
Lisätietoja
Dick Andersson, Regional Director, Saaspoint Nordic
Puhelin: +46 708 30 78 70, Sähköposti: dick.andersson@saaspoint.com
Saaspoint
Saaspoint on yksi maailman suurimmista tilaus- (On-Demand) ja Saas (Software as a Service) -toimintamallia hyödyntävistä konsultointiyrityksistä. Yhtiön toiminta sisältää ennen kaikkea käyttöönottoja ja integrointeja Salesforce.com -yhtiön teknologiaan pohjautuvissa projekteissa. Saaspoint kehittää menestyksekkäästi myös omia AppExchange- ja Force.com-pohjaisia sovelluksiaan. Vuonna 2008 perustettu Saaspoint Consulting on uusi muutosjohtamiseen keskittynyt yksikkö.
Saaspoint on Salesforce.comin Euroopan yhtiön perustajien käynnistämä yritys ja se toimii sekä Pohjois-Amerikassa että Euroopassa. Sillä on toimistot San Franciscossa, Dublinissa, Lontoossa ja Tukholmassa. Saaspoint on auttanut satoja asiakkaita ja yli sataatuhatta käyttäjää saavuttamaan merkittäviä tuottoja optimaalisella Salesforce.com-ratkaisujen käytöllä. Lisätietoja: www.saaspoint.com.