Buffalo Technology (www.buffalotech.com) tuo markkinoille kahden kiintolevyn LinkStation Duo -verkkotallennusratkaisun, joka sopii kotiin ja pienyrityksiin tehoa vaativiin multimediasovelluksiin.

linkstationduo

Pienikokoisessa NAS-verkkotallennuslaitteessa on etupaneelin kautta kaksi nopeasti vaihdettavaa kiintolevyä ja se on saatavana 1, 2 ja 4 teratavun tallennuskapasiteeteilla. RAID 0- ja RAID 1 -yhteensopivuus takaa joko huippunopean tai erityisen luotettavan tiedontallennuksen. LinkStation Duossa on jopa yhden gigabitin nopeuteen kykenevä Ethernet-liitäntä ja laite kykeneekin jopa 40 megatavun siirtonopeuteen sekunnissa.

Tallennusominaisuuksiensa lisäksi LinkStation Duo kykenee musiikin, videoiden ja valokuvien toistoon sekä PC:n, Macin, Buffalo LinkTheater -mediatoistimen että DLNA-yhteensopivien toistolaitteiden kautta. Se on myös täysin integroitavissa iTunes 7 -toistosovelluksen kanssa. Direct Copy -toiminnolla valokuvien ja elokuvien siirtäminen video- tai digikameroista on mahdollista yhdellä napin painalluksella.

PC- ja Mac-tietokoneiden varmuuskopiot on helppo tehdä lähiverkon yli mukana tulevan Memeo AutoBackup -ohjelmiston avulla. Lisäksi LinkStation Duo on helposti integroitavissa olemassa oleviin verkkoihin Active Directory -yhteensopivuuden ansiosta. Siinä on myös tuki Applen Time Machine -varmistusohjelmistolle sekä laitteita ja palveluja automaattisesti etsivälle Applen Bonjour-tekniikalle. Buffalon Web Access -toiminnon avulla käyttäjät voivat käsitellä LinkStationissa olevia tiedostojaan turvallisesti myös Internet-yhteyden välityksellä ympäri maailman. Laitteen sisäisen BitTorrent-ohjelman avulla tiedostot voidaan ladata suoraan verkkolevyasemalle ilman, että tietokonetta tarvitaan lainkaan latausprosessin aikana.

LinkStation Duossa on myös ekologinen virransäästötila ja sen saa sekä käynnistymään että sammumaan yhdessä tietokoneen kanssa.

Saatavuus ja hinnoittelu
Buffalo LinkStation Duo tulee saataville marraskuussa 2009 ja sen kuluttajahinnat ovat 259, 349 ja 589 euroa (1, 2 ja 4 Tt). Hinnat sisältävät ALV 22%. Laitteissa on kahden vuoden rajoitettu takuu.

Lisätietoja ja tarkat tekniset tiedot:

Viralliset tukkurit
Dacco Corporation Oy, 02-274 0000, www.dacco.fi
PAN Vision Finland Oy, 02-273 4000, www.panvision.com

Buffalo Technology
Buffalo on maailmanlaajuinen innovatiivisten kodin ja pienyritysten langattomien verkkotuotteiden sekä tallennus- ja multimediaratkaisujen valmistaja. Yhtiö on Japanin suurin kaikkien PC-lisälaitteiden valmistaja ja maailmanlaajuisesti suurin NAS-kuluttajatuotteiden valmistaja vuosina 2005, 2006, 2007 ja 2008 (In-Stat).

Yhtiön tallennusratkaisut vastaavat sekä yksittäisen käyttäjän että yritysten tarpeisiin edullisten NAS-verkkotallennuslaitteiden, ulkoisten massamuistien, multimediatoistimien, langattomien reitittimien ja monipuolisten USB-muistitikkujen tuotevalikoimalla. Yhdessä ne tarjoavat täydellisen ja integroidun ratkaisun toimistoihin ja digitaalisiin koteihin.

Buffalon tuotevalikoimaan kuuluu yrityskäyttöön suunnitellut TeraStation- ja kotikäyttöön tarkoitetut LinkStation-verkkotallennusratkaisut. LinkStation Live ja Mini auttavat käyttäjää helposti keskittämään tiedostojen, valokuvien ja musiikin säilyttämisen. NFiniti on helppokäyttöinen yritysten ja kotien käyttöön suunniteltu korkeatehoisten langattomien verkkoratkaisujen tuotesarja. Markkinoiden kehittynein AOSS™ (AirStation One-Touch Secure System) -teknologia auttaa käyttäjiä rakentamaan langattomat verkkonsa helposti ja turvallisesti nappia painamalla. Buffalon maailmanlaajuiset yhteistyökumppanit, kuten Intel, Broadcom, Nintendo ja Microsoft, ovat mahdollistaneet uusien teknologioiden kehittämisen käytännöllisiksi kodin ja yritysten työkaluiksi.

Buffalo Technologyn pääkonttori on Japanissa ja sillä on konttoreita Englannissa, Ranskassa, Hollannissa, Saksassa, Yhdysvalloissa ja Taiwanissa. Lisätietoja: www.buffalotech.com.