BenQ (www.benq.fi) tuo Suomen markkinoille ensimmäisen tilaa säästävän tietokoneen ja näytön yhdistävän all-in-one PC:n. BenQ nScreen tarjoaa käyttäjäystävällisyytensä ansiosta tavallista tietokonetta nautittavamman käyttökokemuksen kompaktissa muodossa. Sen selkeä käyttöliittymä, suuri laajakuvanäyttö, monipuoliset ominaisuudet ja tyylikäs muotoilu tekevät laitteesta todellisen joka kodin nettipc:n.

nscreen

”Tavoitteemme on tarjota helppokäyttöisempää tietotekniikan hyödyntämistä niin koti- kuin yrityskäytössä. Laite on nopea ja helppo ottaa käyttöön. Perusasetusten jälkeen tie verkottuneeseen maailmaan on heti käyttäjän ulottuvilla”, toteaa BenQ Nordicin Suomen maajohtaja Harri Ekholm. ”nScreen on hieno osoitus siitä, että yhdistämällä tietokone ja näyttö yhdeksi kokonaisuudeksi, voidaan saavuttaa erinomainen käytön selkeys, tyylikkyys, pieni tilantarve ja kaapelien vähyys.”

Nettipc:n suoraviivainen, mutta houkutteleva muotoilu viestii uudesta henkilökohtaisesta ja elämänläheisestä estetiikasta. Selkeä käyttöliittymä on ollut suunnittelussa keskeisellä sijalla. Jos silmä lepää harmonisessa muotoilussa, niin se lepää myös laadukkaassa HD-tasoisessa kuvassakin. Valokuvien katseluun 21,5 tai 18,5 tuuman laajakuvanäyttö (16:9) sopii erinomaisesti ja monipuolisella muistikortinlukijalla kuvien siirtäminen on helppoa.

Ikäihmisille laitteesta löytyy lukemista helpottava tekstin suurennustoiminto ja erillinen käyttötila, joka tekee äänimaailmasta selkeämpää ja helpommin kuunneltavaa. Nettipc:n oikeassa alareunassa sijaitseva yksinkertainen säädin toimii sekä virtakytkimenä että äänenvoimakkuuden säätimenä. Laitteessa on myös sisäinen webbikamera ja puhelin VoIP-nettipuheluja varten, jotta yhteydet ystäviin ja sukulaisiin olisivat mahdollisimman helppoja.

BenQ nScreen soveltuu kotikäytön lisäksi erinomaisesti myös oppilaitoksiin, kirjastoihin, infopisteisiin, yrityksiin ja operaattoreille. Laitteen kiintolevyn tai keskusmuistin vaihto onnistuu helposti, koska tietokoneen takakansi aukeaa näppärästi ilman työkaluja. Lisäksi nScreen on erittäin luontoystävällinen, sillä se kuluttaa jopa 80 prosenttia vähemmän energiaa kuin perinteinen pöytätietokone.

Laitteessa on tehokas AMD Sempron 210U -suoritin ja Windows XP Home- tai Linux Lite -käyttöjärjestelmä. Käyttöjärjestelmästä riippuen laite on varustettu joko 1 tai 2 gigatavun keskusmuistilla. Kiintolevyn koko on 120-250 gigatavua. Sisäinen muistikortinlukija pystyy lukemaan MS-, MS-Pro-, SD- ja MMC-muistikortteja. Lisäksi laitteessa on 6 kappaletta USB-liitäntöjä ja kaikki yleisimmät ääniliitännät. Lisäksi kaksi sisäistä kaiutinta ja mikrofoni lisäävät viestintään ja viihdekäyttöön aimo annoksen nautintoa. Laitteessa on verkkokäyttöä varten Ethernet-verkkoliitäntä, tuki langattomille WLAN-verkoille (11 ja 54 Mt) ja laadukas 1,3 megapikselin webbikamera.

BenQ nScreen -laitteet tulevat myyntiin kesällä 2009. BenQ nScreen i221 on varustettu 21,5 tuuman laajakuvanäytöllä ja sen kuluttajahinta on 549 euroa sisältäen arvonlisäveron. Pienemmällä 18,5 tuuman näytöllä varustetun nScreen i91:n toimitusaikataulu ja hinta on vielä vahvistamatta.

Lisätietoja ja testikappaleet
Harri Ekholm, BenQ Finland
Puhelin: 040-5554800 tai harri.ekholm@benq.com

Lisätietoja ja tuotekuvia: http://benq.fi/products/allinonepcs/?product=1086