BenQ (www.benq.fi) on tuonut markkinoille valikoiman LED-taustavalaistuja ja erittäin ekologisia laajakuvanäyttöjä. BenQ V2200 Eco- ja V2400 Eco -mallisarjat hyödyntävät uusimpia energiaa säästäviä tekniikoita ja näyttävät todella tyylikkäiltä.

benqv2400eco

– Uskomme, että LED-taustavalaistut näytöt tulevat olemaan alan uusi trendi. Uuden tekniikan ansiosta näyttöjen dynaaminen kontrasti on huikea viiden miljoonan suhde yhteen (5 000 000:1), kun perinteisissä näytöissä puhutaan vain kymmenien tuhansien suhteesta yhteen. Lisäksi taustavalo on täydellisen tasainen eikä valo vuoda läpi lainkaan tummissakaan kuvissa, kertoo BenQ Nordic AB:n Suomen Country Manager Harri Ekholm.

LED-taustavalon ansiosta uutuusnäytöt ovat 14,6 prosenttia perinteistä LCD-näyttöä kevyempiä ja vain 2,1 senttimetriä paksuja. Upean ulkomuodon lisäksi näytön kuoret on tehty päällystämättömästä kierrätysmateriaalista eikä näyttöpaneeleissa ole lainkaan elohopeaa. Ne kuluttavat myös 36 prosenttia vähemmän energiaa kuin perinteiset näytöt. Ohuen muotoilun ja uudenlaisen pakkaussuunnittelun ansiosta rahtitilaa on säästetty jopa 56 prosenttia. Lisäksi pakkausmateriaalista 80 prosenttia on kierrätettyä paperia ja painatuksessa on käytetty soijamustetta, joka säästää 70 prosenttia musteen kulutuksesta. Uudet mallit ovatkin TCO 5.0-, RoHS-, Energy Star 4.1-, EuP Energy-, C3R- ja EPEAT Gold -sertifioituja. Energy Star 5.0 -sertifiointi on tulossa marraskuussa 2009.

Uusien 21,5 ja 24 tuuman laajakuvanäyttöjen tekniikka on huippuluokkaa ekologisuudesta huolimatta. BenQ:n edistyksellinen Senseye-kuvanparannustekniikka takaa puhtaan ja kirkkaan kuvanlaadun. Vain 5 millisekunnin vasteaika ja HD-tason (1080p) välkkymätön kuva säästävät silmiä ja takaavat miellyttävän katselunautinnon. HDMI 1.3 -liitäntä takaa toimivuuden erilaisten laitteiden kanssa pitkälle tulevaisuuteen.

Näytöt on saatavana puhtaan valkoisina (V2200 & V2400) tai mattamustina (V2210 & V2410) versioina. Niiden epäsymmetrisessä jalustassa on myös pienenä muotoilullisena yksityiskohtana pyöreä säilytyskolo, johon sopii vaikka paperiliittimiä tai pikkuruinen ruukkukasvi.

Kaikki mallit tulevat saataville lokakuun kuluessa ja niiden kuluttajahinnat ovat 239 euroa (V2200/V2210) ja 289 euroa (V2400/V2410). Hinnat sisältävät arvonlisäveron 22%.

Lisätietoja ja testikappaleet
Harri Ekholm, BenQ Finland
Puhelin 040-5554800 tai harri.ekholm@benq.com

Lisätietoja ja tuotekuvia: http://www.benq.fi/products/LCD/index.cfm/tid/58