Pelikonsoli-, mobiili- ja tietokonepelien johtava julkaisija, Ubisoft (www.ubi.com) toi myyntiin Watch Dogs: Legion -toimintapelin pelikonsoleille ja tietokoneille.

Lähitulevaisuuden Lontooseen sijoittuva Watch Dogs: Legion -toimintapeli tarjoaa pelaajille kiehtovan seikkailun salaliittojen ja hakkeroinnin parissa. Sen keskiössä on ainutlaatuinen ohjaa ketä tahansa -ajatus. Sen myötä pelaaja voi värvätä lähes kenet tahansa kaupungin lukemattomista asukkaista vastarintaliikkeen jäseneksi. Jokainen pelihahmo on oma ainutlaatuinen yksilönsä erilaisine taustoineen, luonteineen ja taitoineen. On pelaajan lähestymistavasta ja mielikuvituksesta kiinni, minkälainen hahmo sopii juuri hänen pelityyliinsä.

Teknisesti edistyksellinen Watch Dogs: Legion tukee laitteistotason DirectX-säteenseurantatekniikkaa Xbox Series X -pelikonsolilla ja Nvidia RTX -näytönohjaimilla varustetuilla tietokoneilla. Tekniikan ansiosta värien loisto ja valon reagointi ympäristöön on vailla vertaa heijastaessaan valonsäteitä realistisesti erilaisilta pinnoilta. Sumuisan ja sateisen Lontoon ympäristössä tekniikka herää oikeuksiinsa ensiluokkaisella tavalla.

Xbox One- ja PlayStation 4 -pelikonsoleille pelinsä ostaneet pelaajat voivat päivittää pelinsä saman valmistajan seuraavan sukupolven pelikonsoleille (Xbox Series X ja PlayStation 5) ilman lisäkustannuksia. Uuden Ubisoft Connect -ekosysteemin ansiosta myös pelin sisäiset saavutukset ja pelissä edistyminen siirtyvät pelikonsolisukupolvelta toiselle.

Watch Dogs: Legionin pelimaailmassa Lontoo on suistumassa kaaokseen. Rauhattomuus kasvaa entisestään, kun Zero-Day-nimellä toimiva tuntematon taho lavastaa salaisen DedSec-vastarintaliikkeen terroristi-iskujen tekijöiksi. Näiden jälkiseurauksena erilaiset rikollisryhmittymät kampeavat itseänsä valtaan. Hallituksen olleessa voimaton, anarkia leviää pelon varjolla kaikkialle. Pelaajan tehtävänä on vahvistaa DedSec-ryhmittymän joukkoja ja käydä taistoon todellisia pahantekijöitä vastaan. Koska vastassa on ammattiroistoja, palkkasotilaita ja kyberrikollisia, tehtävä ei ole helppo ja juuri tähän pelaaja tarvitsee värvättäviä joukkoja. Onneksi Lontoo on täynnä vapaaehtoisia, joista pelaaja voi koota omat joukkonsa tuodakseen Zero-Dayn oikeuden eteen.

Pelin kausikortin ostajille Watch Dogs: Legion tarjoaa lisäpelattavaa kokonaisen Bloodline-tarinakokonaisuuden muodossa. Se tuo mukanaan ensimmäisestä Watch Dogs: Legion -pelistä tutun Aiden Pearcen sekä Watch Dogs 2 -pelin Wrench-hahmon. Lisäksi kausikorttiin sisältyy kaksi täysin uutta pelihahmoa. Näitä ovat Assassin’s Creed -pelien salamurhaajajärjestön Darcy sekä ihmiskokeiden myötä mielenhallintavoimia saanut Mina. Näiden lisäksi kausikorttiin sisältyy vuoden 2014 alkuperäinen Watch Dogs Complete Edition -peli kokonaisuudessaan sekä valikoima erillisiä DedSec-lisätehtäviä. Kausikortti sisältyy Watch Dogs: Legion -pelin Gold-, Ultimate- ja Collector’s Edition -painoksiin.

Watch Dogs: Legionin moninpelitila käynnistyy 3. joulukuuta ja se on ilmainen kaikille pelin omistajille. Lisäksi Watch Dogs: Legionille on luvassa lisää päivityksiä sekä yksin- että moninpelin puolella. Watch Dogs: Legion -peli on tehty äärimmäisen muokattavaksi ohjaustapojen ja äänentoiston osalta, mikä mahdollistaa pelin ohjaamisen monin eri tavoin. Lisätietoja asiasta löytyy Ubisoftin verkkosivuilta.

Ubisoft Connect -palvelun myötä pelaajat voivat osallistua helposti erilaisiin kausikohtaisiin pelitapahtumiin ja lisäaktiviteetteihin. Palvelu mahdollistaa myös erilaiset peliyhteisöhaasteet. Se myös palkitsee pelaajia Unit-pisteillä, joilla voidaan ostaa pelin sisäisiä varusteita, kuten asusteita, aseita ja kertakäyttöesineitä. Lisätietoa palvelusta voi lukea osoitteesta www.ubisoftconnect.com.

Pelin tuoreimman esittelyvideon voi katsoa osoitteessa https://youtu.be/M5_R72TaMbw.

Watch Dogs: Legion on nyt saatavilla sekä Xbox One- ja PlayStation 4 -pelikonsoleille, Stadia- ja UPLAY+-pelipalveluille että pc-tietokoneille Epic Games- ja Uplay-kauppapaikkojen kautta. Peli julkaistaan myös Xbox Series -konsoleille 10. marraskuuta ja PlayStation 5 -pelikonsoleille digitaalisesti 12. marraskuuta sekä fyysisenä 24. marraskuuta. Lisäksi peli julkaistaan Amazon Luna -palvelulle myöhemmin. Pelin ikäraja on PEGI 18.

www.watchdogs.com
http://bit.ly/2TKXjUq (kuvia)

Ubisoft
Ubisoft on maailman johtava interaktiivisten viihdetuotteiden tekijä, julkaisija ja jakelija, jolla on laaja valikoima maailmanluokan pelibrändejä, kuten Assassin’s Creed, Far Cry, For Honro, Just Dance, Watch Dogs, Tom Clancy’s -pelisarja mukaan lukien The Division, Ghost Recon ja Rainbow Six. Ubisoftin maailmanlaajuinen pelistudioiden ja myyntitoimistojen verkosto on sitoutunut toimittamaan omaperäisiä ja muistettavia pelikokemuksia kaikilla suosituilla pelialustoilla mukaan lukien pelikonsolit, älypuhelimet, tablettilaitteet ja tietokoneet. Ubisoftin myynti vuonna 2018-2019 oli yli kaksi miljardia euroa. Lisätietoja osoitteessa www.ubisoftgroup.com.