EcoFlow Glacier

Boston Group toteutti Kevätmessujen yhteydessä huhtikuun 2023 alussa nettikyselyn, jossa selvitettiin suomalaisten kiinnostusta ja tarpeita matkajääkaappeihin liittyen.

Kyselyyn saatiin 481 vastausta ja niistä kävi ilmi, että todella moni kokee tarvitsevansa matkajääkaappia säännöllisesti. Jopa 63 prosenttia vastaajista käyttäisi matkajääkaappia vähintään kuukausittain ja vähintään viikoittainkin sitä kaipasi kolmannes (35 %) vastaajista. Vain viisi prosenttia vastaajista ei kokenut tarvitsevansa matkajääkaappia koskaan.

Matkajääkaappia tunnutaan tarvittavan sekä ruuan että juoman säilyttämiseen, sillä tässä äänet menivät lähes tasan. Ensisijaisesti ruokaa säilyttäisi 54 prosenttia ja juomaa 46 prosenttia vastaajista.

Matkajääkaapin toimivuus akuilla todettiin myös hyvin tarpeelliseksi, sillä peräti 92 prosenttia vastaajista koki, että akkukäytöstä olisi vähintään toisinaan hyötyä ja se olisi myös lisähinnan arvoista.

Jääpalakonekin alkaa olla suomalaiselle kuluttajalle yhä tutumpi laite. Jääpalakoneen koki hyödyllisenä lisänä matkajääkaappiin jopa 65 prosenttia vastaajista. Vähemmän yllättäen niiden keskuudessa, jotka käyttäisivät matkajääkaappia ensisijaisesti juoman säilyttämiseen, jääpalakonekin on hieman suositumpi laite eli juomien säilyttäjistä peräti 73 prosenttia koki jääpalakoneen hyödyllisenä.

EcoFlow Glacier

EcoFlow Glacier on maailman ensimmäinen kannettava ja älykäs matkajääkaappipakastin, jossa on integroitu jääpalakone sekä erikseen hankittava ja vaihdettava akku. Se on täydellinen valinta retkeilyyn, automatkailuun ja mökkeilyyn.

Kylmätilassa on kaksi eri osiota, joiden yhteiskapasiteetti on 38 litraa. Se vastaa esimerkiksi 60 tavallista 0,33 litran juomatölkkiä. Molemmat osiot on varustettu erillisellä lämpötilan säädöllä, joten niitä voi käyttää samanaikaisesti eri lämpötiloja tarvitseville tuotteille. Lämpötilan voi säätää molempiin osioihin +10 ja -25 Celcius-asteen välille. Näin toinen osio voi toimia jääkaappina ja toinen pakastimena tai molemmat osiot samoina. Kylmätilan lisäksi laitteessa on erillinen ja erittäin tehokas jääpalakone, joka voi valmistaa 18 lieriön mallista jääpalaa vain 12 minuutissa.

Arkkumaista jääkaappipakastinta on helppo kuljettaa ja siirtää irrotettavien kahvojen ja renkaiden avulla. Se kuluttaa sähköä vain 0,3 kilowattituntia vuorokaudessa toimiessaan jääkaappina ja vain 0,7 kilowattituntia vuorokaudessa toimiessaan pakastimena. Erikseen hankittava ja vaihdettava akku mahdollistaa jopa 24 tunnin käytön yhdellä latauksella. Akku toimii tarvittaessa myös ulkoisten USB-C-laitteiden teholaturina.

Hinta ja saatavuus

EcoFlow Glacier tulee myyntiin huhtikuussa 1 199 euron kuluttajahintaan. EcoFlow Glacierin mukana ei toimiteta akkua vakiona, vaan se on hankittavissa erikseen 299 kuluttajahintaan. Hinnat sisältävät 24 prosentin arvonlisäveron.

www.vempaimet.fi/ecoflow/
www.boston.fi
https://1drv.ms/f/s!Avh8gGYzxU_viPMLhYQfL3k5yBA4gg?e=NzxhZq (kuvia)

EcoFlow

EcoFlow on perustettu vuonna 2017. Yrityksen tavoitteena on suunnitella ja luoda älykkäitä ja tehokkaita energian varastointiin liittyviä tuotteita. Näin se antaa ihmisille ja yhteisöille mahdollisuuden kannettavaan, puhtaaseen ja luotettavaan sähkönsyöttöön kaikkialla. Lisätietoja osoitteessa www.ecoflow.com.

Boston Group

Boston Group on yksi suurimmista Pohjoismaissa toimivista tietotekniikan ja kulutuselektroniikan jakelijoista. Boston etsii aktiivisesti uusia innovatiivisia tuotteita jälleenmyyntiin pohjoismaisille markkinoille. Bostonin liikevaihto on noin 120 miljoonaa euroa vuodessa ja se toimii Suomessa, Ruotsissa, Tanskassa ja Norjassa. Boston on perustettu jo vuonna 1990, ollen näin yksi vanhimmista it-alan maahantuojista. Suomen tytäryhtiö perustettiin syksyllä 2015. Lisätietoja osoitteessa www.boston.fi.