TT_Season6_CuttingEdgePrada

Pelikonsoli-, mobiili- ja tietokonepelien johtava julkaisija Ubisoft tuo tänään Riders Republic -pelin kuudennelle kaudelle uusia tapoja liikkua.

Cutting Edge -pelikaudella jätetään talvi taakse ja syöksytään vauhdilla eteenpäin kevättä rinnassa. Tämä ei kuitenkaan tarkoita talvilajien hylkäämistä, sillä laskettelu on yhä pelin keskiössä ja tarjolla onkin uusia kisoja ja vaatteita lumilajien ystäville. Pelissä otetaan kantaa myös aina tärkeisiin ilmastoasioihin ja se sisältääkin ensimmäisen virtuaalisen ilmastomarssin tärkeän asian puolesta. Uusinta uutta lajipuolella tarjoaa leijulautailu, joka tuo mukanaan täysin uusia tapoja nauttia extremeurheilun haasteista.

Elokuvistakin tutulla leijulaudalla liikkuminen sujuu niin maalla, meressä kuin ilmassakin. Leijulautaa eivät rajoita pyörät eikä lumi tai näiden puute. Leijulauta on täysin uutena laitteena erikseen hankittava lisäosa, joka ei sisälly pelin kausikorttiin. Lauta tulee saataville uuden pelikauden toisella viikolla ja sitä pääsee ilmaiseksi kokeilemaan useissa erikoistapahtumissa.

Uuden kauden myötä myös muotivaatemerkki Prada tekee paluun ja tarjoaa pelaajan päälle upeaa virtuaalipalttoota ja -nuttua monessa eri muodossa. Kun haluaa tehdä vaikutuksen muihin pelaajiin, ovat Prada ja leijulauta suorastaan lyömätön yhdistelmä. Lisäksi leijulauta saa oman tulppaaninpunaisen versionsa Prada-pinnoitteella, joten ei muuta kuin rinteeseen vaikutusta tekemään. Pradalla on pelissä mukana myös oma tapahtumansa, jossa pääsee tutustumaan leijulaudan tyyliin.

Pelikauden uudet ja vaikuttavimmat tapahtumat on sisällytetty Ridge Ultimate -lisäosapakettiin. Se sisältää kahdeksan uutta kisatapahtumaa BMX-pyöristä suksiin ja lumilautoihin. Tapahtumien myötä tarjolle tulee uusia paikkoja, palkintoja ja varusteita. Ridge Ultimate -laajennus on erikseen ostettavissa tästä päivästä alkaen.

Pelikaudessa on myös uusittu Tricks Battle -pelimuoto. Vaikka sen kentät ovat samoja ja entuudestaan tuttuja, uudet säännöt tekevät pelimuodosta uudenlaisen kokemuksen. Nyt haetaan kukkulan kuningas -tyylistä alueen hallintaa pelkkien temppujen sijasta.

Viimeisenä, muttei vähäisempänä on mukana talvien ja ympäristön suojelemiseen keskittyvä virtuaalinen ympäristömarssi. Se on tehty yhteistyössä Protect Our Winters -järjestön kanssa. Tällä kampanjalla pyritään levittämään tietoisuutta ympäristöasioista ja luonnonsuojelusta. Asiasta kertova Conscience-elokuva onkin nähtävissä pelin rinnenäytöllä useita kertoja kauden aikana.

Lisäksi pelissä on luvassa uusia viikoittaisia kisatapahtumia, uusi tyyliään vaihtava rinnerakennus ja parikin uutta kisatiimiä. Mitähän heillä on mielessään? Näistä voi ottaa selvää vaikkapa uuden uimakyvyn avulla veteen pudotessaan.

Tänään julkaistun kuudennen pelikauden esittelyvideon voi katsoa osoitteessa https://youtu.be/2qCJFMu4REI.

Riders Republic -urheilupelissä erilaiset vauhtilajit yhdistyvät kiehtovaksi sosiaaliseksi leikkikentäksi. Se on paikka, jossa pelaajat voivat haastaa toisensa erilaisiin extreme-urheilun lajeihin vauhtia ja vaaroja uhmaten. Upean avarassa ja monimuotoisessa pelimaailmassa pelaajat voivat kisata toistensa kanssa tai haastaa itsensä rikkomaan omat ennätyksensä toinen toistaan kiehtovimmilla radoilla. Lajeina ovat maastopyöräily, laskettelu, lumilautailu ja liitopukulentäminen perinteisesti sekä raketein. Vaikuttavat kohteet, kuten Bryce Canyonin, Sequoian, Zionin, Canyonlandsin ja Grand Teton kansallispuistot sekä Yosemiten laakso ja Mammoth Mountain ovat kaikki tarkasti mallinnettuja osaksi yhtenäistä pelimaailmaa. Peli tukee monipuolista ristiinpelaamista eri pelialustojen välillä.

Riders Republic on saatavana sekä PlayStation 5-, PlayStation 4-, Xbox Series X-, Xbox Series S- ja Xbox One -pelikonsoleille että pc-tietokoneille Epic Games- ja Ubisoft Store -kauppapaikkojen kautta. Lisäksi peli on saatavana Ubisoft+ pelitilauspalvelusta. Pelin ikäraja on PEGI 12.

Lisätietoja

www.ubisoft.com/fi-fi/game/riders-republic
https://1drv.ms/u/s!Avh8gGYzxU_vhcsBv3YsIzmnuAVM3Q?e=1MUgOk (kuvia)

Ubisoft

Ubisoft on maailman johtava interaktiivisten viihdetuotteiden tekijä, julkaisija ja jakelija, jolla on laaja valikoima maailmanluokan pelibrändejä, kuten Assassin’s Creed, Brawlhalla, Far Cry, For Honor, Just Dance, Watch Dogs, The Crew, Tom Clancy’s -pelisarja mukaan lukien The Division, Ghost Recon ja Rainbow Six. Ubisoftin maailmanlaajuinen pelistudioiden ja myyntitoimistojen verkosto on sitoutunut toimittamaan omaperäisiä ja muistettavia pelikokemuksia kaikilla suosituilla pelialustoilla mukaan lukien pelikonsolit, älypuhelimet, tablettilaitteet ja tietokoneet. Ubisoftin myynti vuonna 2020-2021 oli yli 2,241 miljardia euroa. Lisätietoja osoitteessa www.ubisoftgroup.com.