FIGMA on myöntänyt Assassin’s Creed IV Black Flag -toimintapelille kultalevyn osoituksena yli 10 000 kappaleen myynnistä PlayStation 3:lle.
”Tämä on valtavan hieno uutinen meille ja todiste Assassin’s Creed -pelisarjan suosiosta. Haluamme kiittää kaikkia pelin ostaneita pelaajia koko Ubisoftin puolesta. Yarr!”, kommentoi Ubisoft Nordicin toimitusjohtaja Peter Weile.
Assassin’s Creed IV Black Flag on suositun pelisarjan kunnianhimoisin taidonnäyte tähän asti. Samalla se on sekä maailmanlaajuinen myynti- että arvostelumenestys. Monipuolisen ja avoimen pelimaailman pelattavuus on laajennettu entistä paremmaksi. Pelisarja on myös laajentunut meritaisteluidensa ja merenkulkunsa myötä täysin uusille alueille tuoden pelisarjalle täysin uusia faneja. Laajamittaisen yksinpelikampanjan lisäksi Assassin’s Creed IV Black Flag kattaa monipuolisen moninpelitilan. Peliä voidaan lisäksi laajentaa ladattavilla lisäosilla sekä yksin- että moninpelin osalta.
Lisätietoja internetissä
www.figma.fi
http://assassinscreed.ubi.com/
ANGI & FIGMA
ANGI on pohjoismainen videopelien julkaisijoiden ja jakelijoiden etujärjestö. Sen tehtävänä on edistää pelikauppaa, viestiä alasta ja sen tarpeista sekä kehittää alan positiivisia mielikuvia.
ANGIn jäseniä ovat Activision-Blizzard, Bergsala, Electronic Arts, Game Outlet, Koch Media, Microsoft, Nordic License, Namco Bandai Partners, Nordisk Film, PAN Vision, Ubisoft, Walt Disney Company ja Warner Brothers.
FIGMA edustaa ANGIa Suomessa. Se julkaisee Suomen virallista listaa, joka on GfK:n kokoama myyntitilasto Suomen suosituimmista peleistä. Lista ilmestyy viikoittain. Listat kootaan satojen pelikauppojen lähettämien myyntiraporttien pohjalta. Mukana ovat seuraavat pelikaupat: Anttila, CDON, DiscShop, Expert, Gamestop, K-Citymarket, Kärkkäinen, Musta Pörssi, Viihdepysäkki, Prisma, Stockmann, Tekniset, Verkkokauppa.com ja Veljekset Keskinen. Lista ja pelimyyntitilastot löytyvät osoitteesta www.figma.fi.