PAN Vision Finland Oy (www.panvision.com) julkaisee vauhdikkaan pyöräilypelin, joka vaatii pelaajilta myös taktista osaamista. Le Tour de France 2012 julkaistaan Suomessa Ranskan ympäriajon aikana.
Ranskan ympäriajo (ranskaksi Le Tour de France) on maailman tunnetuin pyöräilykilpailu. Kilpailu järjestetään vuosittain ja se ajettiin ensimmäisen kerran jo vuonna 1903. Kisan vaativasta luonteesta johtuen Ranskan ympäriajo tunnetaan erittäin taktisena kilpailuna, jossa kestävyyden lisäksi kysytään nopeutta, sisua ja paineensietokykyä.
Le Tour de France 2012 vie pelaajat tämän huikean urheilutapahtuman tunnelmiin ja tarjoaa äärimmäisen kokonaisvaltaisen pelikokemuksen. Spektaakkelinomainen kilpailutapahtuma on jaettu moniin eri osa-alueisiin ja etappeihin. Kisan etapit ovat kaikki erilaisia, mutta yhtäältä haastavia. Näistä etapeista myös mitellään omina osinaan varsinaisen kokonaiskilpailun ohella.
Kiehtovassa pelikokonaisuudessa pyöräilyn taianomainen vangitsevuus tulee esille aivan eri tavoin kuin yksittäisten pyöräilykisojen kohdalla. Koska kyse on valtavasta matkasta, eikä suinkaan vain yksittäisestä pikataipaleesta, on Ranskan ympäriajo paljon muutakin kuin vain vauhdin hurmaa ja maisemien katselua.
Oman kisajoukkueen ja suosikkiajajan myötä nousevat esiin taktiset vaihtoehdot. Näistä kenties merkittävin on omien joukkuetovereiden kanssa kommunikointi. Myös kanssakisaajien kanssa liittoutuminen ja vastapelaajia vastaan taktikointi ovat tärkeässä asemassa.
Pelin sydämenä sykkii keinoäly, joka reagoi pelaajan päätöksiin sekä joukkuetovereiden että kanssakisaajien tekemien valintojen muodossa. Tiimikavereiden käskyttäminen ja muiden joukkueiden kanssa kommunikointi vaikuttavat myös joukkuetason suorituksiin. Tätä kautta vaikutukset näkyvät myös kisan kokonaistuloksissa. Myös erilaiset väliaikatiedot ajoista, etäisyyksistä ja muista asioista auttavat hahmottamaan omaa valittua taktiikkaa kisan edetessä.
Pelissä on mukana peräti 21 virallista kisavaihetta. Jokainen näistä on yksityiskohtaisen tarkasti mallinnettu. Mukana ovat myös lisensoidut joukkueet sekä ajajat vuoden 2012 tiedoilla. Kokonaisuus on viimeistelty upealla ja realistisella grafiikalla, joka tekee pelikokemusta entistä viehättävämmän.
Lisäksi pelissä on erilaisia alatavoitteita ja saavutuksia, kuten erilaisia kisapaitoja ja ratoja. Verkkopeliominaisuus tarjoaa puolestaan moninpelitilan, jossa yksittäiset pelaajat voivat kisata toista pelaajaa vastaan. Näiden lisäksi mukana ovat monipuoliset ja kattavat pistetilastot.
Saatavuus ja hinnoittelu
Le Tour de France 2012 julkaistaan Suomessa 28. kesäkuuta PlayStation 3- ja Xbox 360 -pelikonsoleille 49,90 euron kuluttajahintaan. Hinta sisältää 23 prosentin arvonlisäveron.
Lisätietoja internetissä
www.tourdefrance-thegame.com
www.panvision.com/pelit
Lisätietoja ja testikappaleet
Visionist / Jerry Kurunen, 050 56 98 320, jerry@visionist.fi
PAN Vision / Niklas Von Schöneman, 010 843 8492, niklas.vonschoneman@panvision.com
PAN Vision on johtava interaktiivisen viihteen julkaisija ja jakelija Pohjoismaissa ja Baltiassa. Päätoimialana ovat pelit ja IT-oheislaitteet. PAN Vision edustaa useita johtavia maailmanlaajuisia tuotemerkkejä. Yli sadan henkilön yhtiönä PAN Visionilla on toimipisteet kaikissa Pohjoismaissa ja Baltiassa. Yhtiön pääkonttori sijaitsee Tukholmassa. Vuodesta 2001 PAN Visionin on omistanut KF-ryhmä, joka on merkittävä toimija vähittäismyynnin saralla pohjoismaisilla markkinoilla. Lisätietoa löytyy osoitteesta www.panvision.com.