Maailman johtava oheislaitteiden valmistaja, Logitech (www.logitech.com) on solminut sponsorointisopimuksen suomalaisen elektronisen urheilun RCTIC-pelitiimin kanssa.

vectorshirt_b_f

Elektronisen urheilun eli eSportsin suosio on valtavassa kasvussa niin kansainvälisellä kuin kansallisellakin tasolla. E-urheilusta onkin tulossa enenevissä määrin koko kansan viihdettä, kun yhä useampi videopelien pelaaja haluaa viedä osaamisensa seuraavalle tasolle kilpaurheiluun.

Suomessa elektroninen urheilu on pitkään ollut vain pienempien harrastepiirien suosiossa. Viime aikoina tämä jalo kilpailumuoto on kuitenkin saanut jalansijaa myös valtamediassa. Myös elektronisen urheilun tapahtumissa on todellista urheilujuhlan tuntua. Tästä hyvänä esimerkkinä käy Suomen suurin elektronisen urheilun tapahtuma Assembly, joka käynnistyy Helsingin Messukeskuksessa tämän viikon torstaina. Assemblyssä Logitechin osastolla voi tavata RCTIC-pelitiimin jäseniä ja kilpailla heitä vastaan.

Suomalaisista elektronisen urheilun organisaatioista menestynein ja tunnetuin on RCTIC, jonka pelaajat edustavat useita eri pelejä aina taktisista toimintapeleistä strategisiin toimintaroolipeleihin ja mobiilipeleihin. Mainetta RCTIC on niittänyt kymmenillä palkinnoilla eri peleistä, joihin lukeutuvat muiden muassa huippusuositut Counter Strike: Global Offensive, Hearthstone, League of Legends ja Dota 2.

Kansainvälisesti elektronista urheilua sponsoroiva Logitech G on solminut sponsorointisopimuksen suomalaisen RCTIC-pelitiimin kanssa. Tämän seurauksena RCTIC-pelitiimi voi hyödyntää Logitech G:n asiantuntemusta ja pelitarvikkeita osallistuessaan peliturnauksiin ja muihin tapahtumiin. Ensimmäinen näistä tapahtumista on tulevana torstaina alkava Assembly, jossa RCTIC kisaa Hearthstone-turnauksessa 25 000 dollarin palkintopotista.

”Olemme enemmän kuin innostuneita uudesta pääsponsoristamme. Logitech on maailman suurin pelitarvikkeiden valmistaja ja sopimus heidän kanssaan avaa toimintamme kannalta merkittäviä uusia polkuja eteenpäin. Emme malta odottaa yhteistyömme tuloksia lähitulevaisuudessa!”, kommentoi RCTICin toiminnanjohtaja ja manageri Jere Alanen.

Lisätietoja Internetissä
http://bit.ly/1GTh7Fm (kuvia)

Tukkurit
ALSO Finland, puh: 03 213 6100, www.also.fi
Despec Finland, puh: 09 827 53 00, www.despec.fi
Tech Data Finland, puh: 0201 55 3636, www.techdata.fi

RCTIC
RCTIC on Suomen menestynein, arvostetuin ja tunnetuin elektronisen urheilun organisaatio. Vuonna 2008 perustetun RCTIC-pelitiimin tarkoituksena on tukea nuoria suomalaisia pelaajia sekä yhdessä heidän kanssaan tehdä suomalaista e-urheilua tunnetuksi. Organisaation menestyksestä kertoo yli 60 saavutettua palkintosijaa eri pelien turnauksissa.

Logitech
Logitechin suunnittelemat tuotteet ovat läsnä ihmisten päivittäisessä elämässä. Ne liittävät käyttäjänsä moniin merkittäviin digitaalisiin kokemuksiin. Logitech aloitti yli 30 vuotta sitten ihmisten tuomisen lähemmäs toisiaan tietokoneiden avulla. Nyt Logitech tekee sen musiikin, pelaamisen, videoiden ja tietotekniikan keinoin. Logitech International on perustettu Sveitsissä vuonna 1981. Logitech on pörssilistattu SIX Swiss Exchangessa (LOGN) ja Nasdaq Global Select Marketissa (LOGI).
# # #
Logitech, Logitech-logo ja muut Logitech-tuotemerkit ovat rekisteröityjä Sveitsissä ja muissa maissa. Kaikki muut tavaramerkit kuuluvat vastaaville omistajilleen. Lisätietoa Logitechista ja Logitechin tuotteista löydät yhtiön verkkosivustolta osoitteesta www.logitech.com.