20th Century Fox on julkaissut uutta sisältöä Logan-elokuvasta ja sen päähenkilöistä. Logan on paljon rajumpi ja dramaattisempi elokuva kuin tyypilliset supersankaritarinat. Sillä onkin enemmän yhtäläisyyksiä lännenelokuvien ja Sicarion kaltaisten kertomusten kanssa kuin isojen erikoisefektejä pursuavien spektaakkeleiden kanssa.

Logan vie katsojat tulevaisuuteen, jossa tuntemattomasta syystä hänen paranemisvoimansa on menettänyt merkittävästi tehoaan. Tämän seurauksena Logan on alkanut ikääntyä eikä hän enää parannu haavoista entiseen malliin. Vaikka hän edelleen paraneekin luotien osumista, paranemisprosessi on aiempaa kivuliaampi ja hitaampi.

df-04702a

Logan on kuvaus Wolverinesta, jonka harteilla maailman murheet painavat entistä enemmän. Suurin osa mutanteista on kadonnut ja Loganilla on nyt hoidettavanaan huonokuntoinen vanhus Charles Xavier. Roolissa nähdään raihnaisen näköinen Patrick Stewart, joka taatusti ravisuttaa katsojia olemuksellaan.

df-19386a

Piilossa pysyttely on Loganille vaikeaa. Hän tienaa elantonsa limusiinikuskina ja koettaa kerätä riittävästi rahaa, jotta saisi Charlesin turvaan. Apunaan Loganilla on yksi harvoista selviytyneistä mutanteista. Caliban (roolissa Stephen Merchant) suree mennyttä aikaa, mutta pyrkii kohtaamaan ankean tulevaisuuden kaikesta huolimatta.

df-14239a

Tämän kaiken keskelle ilmestyy arvoituksellinen tyttö. Hiljaista ja sisukasta Laura-tyttöä (roolissa Dafne Keen) jäljittää joukko vaarallisia tyyppejä. Näiden joukossa on kyberneettisellä kädellä varustettu ylimielinen Donald Pierce (roolissa Boyd Holbrook). Hänen tehtävänään on kaapata Laura ja viedä hänet takaisin laitokseen, jonka nimi herättää Wolverinen muistossa niin pelkoa kuin vihaakin.

df-17798_ra

Tapahtumien seurauksena Loganin, Lauran ja Charlesin muodostama outo kolmikko päätyy pakomatkalle. Wolverinea askarruttaa Lauran salaperäisyys kovasti. Hän on vahva, urheilullinen, parantumiskykyinen ja hänen molemmissa käsissään on kaksi Adamantium-metallista kynttä ja jaloissa yhdet. Kuka hän oikein on ja miksi häntä metsästetään?

Logan
Hugh Jackmanin tähdittämässä Logan-elokuvassa pureudutaan Marvel-maailman suosituimpiin hahmoihin lukeutuvan Wolverine-mutantin myöhäisempiin vaiheisiin. Lähitulevaisuudessa uupunut Logan huolehtii sairaalloisesta professori X:stä piilopaikassa Meksikon rajalla. Mutta Loganin yritykset piiloutua maailmalta ja menneisyydeltään murskaantuvat, kun nuori mutantti saapuu uhkaavien joukkojen jahtaamana.

Logan on aikuiselle yleisölle suunnattu supersankarielokuva, jossa Marvel Comicsin suosittu Wolverine-sarjakuvahahmo esiintyy kolmannessa nimikkoelokuvassaan. Siinä päätähti nähdään aiempaa vanhempana, vakavampana ja haavoittuvampana. Elokuvan on ohjannut James Mangold ja pääosia esittävät Hugh Jackman, Patrick Stewart, Richard E. Grant, Boyd Holbrook, Stephen Merchant ja Dafne Keen. Logan saa ensi-iltansa 3. maaliskuuta 2017 elokuvateattereissa kautta maan.

http://bit.ly/2jc9Yg0 (kuvia)
https://youtu.be/ihVy0-ZfR9E (trailerivideo)