FIGMA on myöntänyt rakentelua ja seikkailua yhdistävälle Minecraft-pelille platinalevyn osoituksena yli 20 000 kappaleen myynnistä PlayStation 3:lle.

Web

”Avoimen pelimaailman lukemattomat mahdollisuudet niin tutkimisen kuin rakentamisen suhteen ovat kiistatta avaintekijöitä Minecraftin menestyksen takana. Kaiken ikäiset pelaajat ovat löytäneet Minecraftin vetovoiman, sillä se vetoaa niin lapsiin, nuoriin kuin myös jo varttuneempiin pelaajiin monipuolisen pelimaailmansa ansiosta. Tekemistä ja tutkittavaa Minecraft tarjoaa tuhansiksi pelitunneiksi. Peliä voi myös pelata sekä yksin että kaverin kanssa. Juuri nämä ovat syitä Minecraftin uskomattomaan suosioon”, kommentoi Nordisk Filmin PlayStationista vastaava markkinointipäällikkö Piritta Äikäs-Kovasiipi.

Minecraft tarjoaa pelaajilleen vapaan ja avoimen pelimaailman, jossa pelaajat voivat itse luoda omat seikkailunsa. Minecraftissa vain mielikuvitus asettaa rajat sille, mitä kaikkea pelissä voi tutkia, rakentaa ja kehittää. Tutkimista riittää niin maalla, merellä kuin maan allakin, sillä luolia kaivamalla löytyy aivan uusia paikkoja ja hirviöitä kuin myös materiaaleja, joista voidaan rakentaa mitä erilaisimpia aseita, panssareita, rakennuksia, työkaluja ja laitteita. Yksin pelattavan kokemuksen lisäksi Minecraft on myös pelattavissa jopa kahdeksan pelaajan verkkomoninpelinä, jolloin pelaajat voivat yhdessä toteuttaa valtavia projekteja toisiaan avustaen. Minecraftia voidaan myös pelata jopa neljän pelaajan moninpelinä samalla pelikonsolilla jaetun ruudun pelitilassa.

Minecraft on julkaistu PlayStation 3:n lisäksi myös Xbox 360 -pelikonsolille sekä PC- ja Mac-tietokoneille. Minecraft ilmestyy tulevana syksynä myös PlayStation 4- ja Xbox One -pelikonsoleille sekä PlayStation Vita -käsikonsoleille.

Lisätietoja internetissä
www.figma.fi
http://minecraft.eu.playstation.com/fi_FI/home

ANGI & FIGMA
ANGI on pohjoismainen videopelien julkaisijoiden ja jakelijoiden etujärjestö. Sen tehtävänä on edistää pelikauppaa, viestiä alasta ja sen tarpeista sekä kehittää alan positiivisia mielikuvia.

ANGIn jäseniä ovat Activision-Blizzard, Bergsala, Electronic Arts, Game Outlet, Koch Media, Microsoft, Nordic License, Namco Bandai Partners, Nordisk Film, PAN Vision, Ubisoft, Walt Disney Company ja Warner Brothers.

FIGMA edustaa ANGIa Suomessa. Se julkaisee Suomen virallista listaa, joka on GfK:n kokoama myyntitilasto Suomen suosituimmista peleistä. Lista ilmestyy viikoittain. Listat kootaan satojen pelikauppojen lähettämien myyntiraporttien pohjalta. Mukana ovat seuraavat pelikaupat: Anttila, CDON, Discshop, Expert, Gamestop, K-Citymarket, Kärkkäinen, Musta Pörssi, Viihdepysäkki, Prisma, Stockmann, Tekniset, Verkkokauppa.com ja Veljekset Keskinen. Lista ja pelimyyntitilastot löytyvät osoitteesta www.figma.fi.