Logitech_iFixit

Maailman johtava oheislaitteiden valmistaja Logitech tarjoaa varaosia yli 20 Logitech-tuotteeseen yhdessä iFixit-palvelun kanssa.

Logitechin ja iFixtin maailmanlaajuinen yhteistyö mahdollistaa Logitech-alkuperäisosien saatavuuden Logitech Repair Hub -palvelussa. Varaosia on saatavilla yli 20 Logitech-tuotteeseen. Niiden ansiosta käyttäjä voi pidentää tuotteen käyttöikää merkittävästi. Vioittunutta tuotetta ei tarvitse välttämättä korvata uudella, vaan rikkoutuneen tuotteen voi monissa tapauksissa korjata kuntoon varaosin. Niiden saatavuus ja monille kielille käännetyt korjausohjeet ovat merkittävä uudistus käyttöelektroniikan saralla. Kun vanha tuote voidaan huoltaa kuntoon, se säästää rahaa ja ympäristöä.

Varaosien tuotevalikoima kattaa valikoiman Logitech- ja Logitech G -hiiriä, -näppäimistöjä ja -kuulokemikrofoneja. iFixitin operoima varaosapalvelu toimii peräti 62 eri maassa, joihin lukeutuvat Suomi ja monet muut Euroopan maat sekä Pohjois-Amerikka, Australia ja Japani.

”Tuotteemme on suunniteltu laatu ja kestävyys etusijalla. Korjattavuus pidentää tuotteen käyttöikää entisestään. Samalla se nostaa tuotteen arvoa ja parantaa asiakastyytyväisyyttä”, kommentoi Logitechin operatiivinen johtaja Prakash Arunkundrum. ”Käytön myötä kuluminen ja virttyminen on väistämätöntä. Tämän takia haluamme helpottaa ihmisten mahdollisuutta saada käyttöönsä alkuperäisiä Logitech-varaosia omille laitteilleen. iFixit monikielisine käyttöohjeineen on maailmanlaajuisena kumppanina avaintekijä palvelun mahdollistamisessa. Tämä rohkaisee ihmisiä korjaamaan tuotteitaan. Samalla säästyy rahaa ja jätteen määrä vähenee.”

Vuoden 2021 YouGov-kyselyn mukaan peräti 54 prosenttia kuluttajista mieluummin korjaisi elektroniset laitteensa uuden ostamisen sijasta. Erityisesti kustannustehokkuus nousi perusteluna esille. Vastaavasti vuoden 2024 kuluttajakyselyssä seitsemän vastaajaa kymmenestä mainitsi kohtuullisten korjauskustannusten tärkeimmäksi tekijäksi, kun tehdään päätöstä vanhan tuotteen korjaamisen ja uuden ostamisen välillä. Myös tuore amerikkalaistutkimus korostaa tilannetta, sillä peräti 84 prosenttia vastaajista pitää korjaamismahdollisuutta tärkeänä.

Tuettuja tuotteita ovat MX- ja G915-näppäimistöt, G PRO- , G PRO X-, Zone Learn- ja G733-kuulokemikrofonit sekä MX Master-, MX Anywhere-, PRO X Superlight-, MX Master 3S-, G305-, G PRO- ja G502 Hero -hiiret. Näiden kaikkien varaosat ovat Logitechin valmistamia ja saatavilla iFixit-palvelun kautta. Näin voidaan taata oikeanlaisten ja toimivien varaosien toimivuus.

”Olemme innoissamme mukana maailmassa, jossa yritykset, kuten Logitech, erottuvat joukosta tarjoamalla korjattavuutta laitteilleen. Elämme aikaa, jossa tuotteilleen helppoa korjausta ja huoltoa tarjoavat yritykset saavat ansaittua huomiota”, kommentoi iFixitin asiakkuuspäällikkö Matt Zieminski. ”Esimerkiksi Logitech G733 -kuulokemikrofonissa on helposti vaihdettavia osia, kuten irrotettavat kuulokepehmusteet. Tällaiset ominaisuudet mahdollistavat ihmisille helpon huollettavuuden ja varaosien käytön.”

Logitech- ja Logitech G -tuotteiden varaosat ja korjausohjeet löytyvät helposti iFixitin kautta Logitech Repair Hub -palvelusta. Lisätietoa Logitechin kestävästä kehityksestä ja tuotteiden pitkäikäisyyteen tähtäävistä aloitteista voi lukea yhtiön verkkosivulta.

Lisätietoja

www.ifixit.com/collaborations/logitech-eu
www.logitech.com/fi-fi/sustainability/dfs.html
https://1drv.ms/f/s!Avh8gGYzxU_vitReQ7tooNu1ggHpwQ?e=kvFG9Z (kuvia)

Logitech

Logitech auttaa kaikkia ihmisiä toteuttamaan intohimojaan ja on sitoutunut tekemään sen tavalla, joka on hyväksi ihmisille ja planeetalle. Suunnittelemme laitteisto- ja ohjelmistoratkaisuja, jotka auttavat yrityksiä menestymään ja tuomaan ihmiset yhteen työskentelyn, luomisen, pelaamisen ja suoratoiston aikana. Logitech International on vuonna 1981 perustettu sveitsiläinen julkinen yhtiö, joka on listattu SIX Swiss Exchangessa (LOGN) ja Nasdaq Global Select Marketissa (LOGI). Lisätietoa Logitechista osoitteessa www.logitech.com.