Pelikonsoli-, mobiili- ja tietokonepelien johtava julkaisija Ubisoft aloittaa pelin kolmannen pelivuoden marraskuussa ja tuo mukaan uudenlaisia räätälöintimahdollisuuksia.
Vuosittaisessa The Crew Showcase -pelitapahtumassa esiteltiin ajopelin tulevia uudistuksia ja lisäyksiä. Samalla luotiin silmäys mahdollisuuksiin vahvistaa pelaajien luovuutta ja vapautta. Peliin ovat tulossa uusi katuautojen Playlist-muoto, yhteistyöt sekä BMW-automerkin että NASCAR-ajokisan kanssa ja lisääntyneet kustomointimahdollisuudet. Mukana on myös The Crew 2 -ajopelin pelattavuus ilman nettiyhteyttä.
Kolmas pelivuosi alkaa 5. marraskuuta katuajoihin keskittyvällä kahdeksannella pelikaudella. Sen alussa pelaaja liittyy salaiseen Monkeys’ Kitchen -porukkaan, joka keskittyy autokulttuurin hohtoon ja taiteellisuuteen. Näissä Playlist-kisoissa ei ole ennalta määritettyjä kisareittejä ja tämänkertainen Playlist-erikoisauto on legendaarinen BMW M3 E46. Se on poikkeuksellisesti täysin kustomoitavissa esivalmiiden asetusten sijaan. Kolmas pelivuosi korostaa räätälöitävyyttä aiempaa enemmän. Esimerkiksi auton vanteita voidaan kustomoida eri materiaalein ja värein.
Uuden kauden myötä alkanut BMW-yhteistyö näkyy myös omana BWM-teemaisena Playlistina, jonka aikana tutustutaan automerkin historiaan. Mukana on monia klassikkoajokkeja vuosien varrelta sekä kiehtovia erikoisuuksia, kuten BMW M2 CS.
Kaikkiaan kolmantena pelivuotena mukana on 20 uutta autoa, joista neljä on heti käytössä. Ensimmäisen ja toisen pelivuoden kausikorttien omistajat saavat lisäksi Cadillac CIEL Concept 2011 -hyperauton. Uusi pelivuosi tuo myös mukanaan uuden edistymis- ja rankkausjärjestelmän Massive Race -kisoihin.
Uutta pelivuotta juhlistetaan tuomalla mukaan myös niin sanottu kaverikortti, jolla pelaaja voi kutsua mukaan ilmaiseksi pelaamaan jopa kolme kaveria. Lisäetuna peliin 16.-19. lokakuuta sisään kirjautuneet palkitaan vuosimallin 2017 BMW M2 -autolla. Kauden alussa peli on myös pelattavissa Steam Deck verified -pelien joukossa.
Eikä siinä vielä kaikki, sillä myös yhdeksännen kauden tapahtumista on jo tietoa. Silloin on luvassa NASCAR-yhteistyö ja sen mukainen Playlist-muoto sekä ratojen tekemiseen ja jakamiseen tehty Track Forge -työkalu. Myöhemmin on luvassa myös radio-ohjattavia autoja, joka tuo pelaajille aivan uudenlaisen mahdollisuuden tutustua pelimaailmaan.
The Crew 2 -ajopelin verkkoyhteyttä vaatimaton pelitila on myös tuotu pelaajien toiveesta osaksi pelisarjan aiempaa osaa.
The Crew Motorfest -pelin kolmas pelivuosi ja kahdeksas kausi alkaa 5. marraskuuta sen kaikilla pelialustoilla.
Tulevan pelikauden esittelyvideon voi katsoa osoitteessa https://youtu.be/UqfGXDefftI ja The Crew Showcase -esittelyvideon osoitteessa https://youtu.be/aydLtR1KzvQ.
The Crew Motorfest on suositun ajopelisarjan uusin, monipuolisin ja kattavin kokemus. Se vie pelaajan Havaijin saariryhmään, jota pelaaja pääsee tutkimaan peräti 600 eri ajoneuvon voimin. Pelissä on autoilun ja autojen ohella kyse myös ihmisistä. Pelin tekemiseen ovatkin osallistuneet monenlaiset autokulttuurin harrastajat aina tuunaajista ja ammattilaiskuljettajista erilaisiin sisällöntuottajiin.
The Crew Motorfest on saatavana sekä PlayStation 5-, PlayStation 4-, Xbox Series X- ja Xbox One -pelikonsoleille että pc-tietokoneille. Pc-versio on saatavana myös Ubisoft+ -pelipalvelussa. Pelin ikäraja on PEGI 12.
Lisätietoja
www.ubisoft.com/en-gb/game/the-crew/motorfest
https://1drv.ms/u/s!Avh8gGYzxU_viOVaL1L5RHJ6a-FkEg?e=qKHcJ6 (kuvia)
Ubisoft
Ubisoft on maailmojen luoja, joka on sitoutunut rikastuttamaan pelaajien elämää alkuperäisillä ja ikimuistoisilla viihdekokemuksilla. Ubisoftin maailmanlaajuiset kehitystiimit luovat ja kehittävät monipuolisia pelejä, joihin kuuluvat muun muassa Assassin’s Creed, Brawlhalla, For Honor, Far Cry, Tom Clancy’s Ghost Recon, Just Dance, Rabbids, Tom Clancy’s Rainbow Six, The Crew ja Tom Clancy’s The Division. Ubisoft Connectin kautta pelaajat voivat nauttia palveluiden ekosysteemistä parantaakseen pelikokemuksiaan, saadakseen palkintoja ja pitääkseen yhteyttä ystäviin eri alustoilla. Ubisoft+ -tilauspalvelun avulla pelaajat pääsevät käsiksi jatkuvasti kasvavaan pelivalikoimaan, joka sisältää yli 100 Ubisoftin peliä ja niiden lisäosaa. Tilivuotena 2023-2024 Ubisoftin myynti oli 2,32 miljardia euroa. Lisätietoja on osoitteessa www.ubisoftgroup.com.

