Joukkueurheilulle kolminkertaisesti platinaa

FIGMA on myöntänyt aiemmin kultalevyn edestä myyneelle FIFA 14 -jalkapallopelille platinalevyn osoituksena yli 20 000 kappaleen myynnistä PlayStation 3:lle. Myös aiemmin platinaa PlayStation 3:lla myyneelle NHL 14 -jääkiekkopelille on myönnetty tuplaplatinalevy osoituksena yli 40 000 kappaleen myynnistä.

Web

”Olemme enemmän kuin tyytyväisiä siihen miten hyvin suomalaiset urheilufanit ovat ottaneet pelimme vastaan. On äärimmäisen upeaa nähdä fanit pelaamassa urheilupelejämme ja innostuvan näistä kuningaslajeista. Suuri kiitos kuuluu kaikille pelejämme ostaneille faneille”, kommentoi EA SPORTSin pohjoismaiden tuotepäällikkö Fredrik Ribbing.

Electronic Artsin FIFA 14 mahdollistaa upeiden maalien tekemisen aivan uudella. Peli tarjoaa aitojen futisotteluiden kamppailut innovatiivisten peliuudistusten myötä. Uudet Pure Shot- ja Real Ball Physics -toiminnot tekevät laukomisesta entistäkin autenttisempaa. Jokainen laukausyritys tuntuu aidolta ja täydellistä laukausta seuraa huikea onnistumisen ilo. FIFA 14 tuo mukaansa tempaavat verkko-ominaisuudet, jotka liittävät fanit sekä lajin sydämeen että toisiinsa EA SPORTS Football Clubin kautta. FIFA 14 on jalkapallon sosiaalinen palvelu, jossa fanit kohtaavat, kamppailevat ja jakavat kokemuksia keskenään miljoonien muiden kanssa ympäri maailman.

Electronic Artsin NHL 14 yhdistää EA SPORTSin parhaat teknologiat tarjoten kaikkien aikojen autenttisimman jääkiekkopelikokemuksen. Pelissä voi tuntea jokainen karvauksen huippuluokan NHL Collision Physics -fysiikkamallinnuksella, joka pohjautuu FIFA 14 -pelin mullistavaan Player Impact Engine -pelimoottoriin. Myös uudenlaiset tappelut on koettavissa Enforcer Engine -pelimoottorilla, joka hyödyntää Fight Night -pelin teknologiaa. Vastustajat voi harhauttaa uusilla One-Touch Dekes- ja True Performance Skating -teknologioilla. NHL 14 on jääkiekkoa parhaimmillaan.

Lisätietoja internetissä
http://www.figma.fi
http://www.ea.com/fi/fifa-14
http://www.ea.com/fi/nhl-14

ANGI & FIGMA
ANGI on pohjoismainen videopelien julkaisijoiden ja jakelijoiden etujärjestö. Sen tehtävänä on edistää pelikauppaa, viestiä alasta ja sen tarpeista sekä kehittää alan positiivisia mielikuvia.

ANGIn jäseniä ovat Activision-Blizzard, Bergsala, Electronic Arts, Game Outlet, Koch Media, Microsoft, Nordic License, Namco Bandai Partners, Nordisk Film, PAN Vision, Ubisoft, Walt Disney Company ja Warner Brothers.

FIGMA edustaa ANGIa Suomessa. Se julkaisee Suomen virallista listaa, joka on GfK:n kokoama myyntitilasto Suomen suosituimmista peleistä. Lista ilmestyy viikoittain. Listat kootaan satojen pelikauppojen lähettämien myyntiraporttien pohjalta. Mukana ovat seuraavat pelikaupat: Anttila, CDON, Discshop, Expert, Gamestop, K-Citymarket, Kärkkäinen, Musta Pörssi, Viihdepysäkki, Prisma, Stockmann, Tekniset, Verkkokauppa.com ja Veljekset Keskinen. Lista ja pelimyyntitilastot löytyvät osoitteesta http://www.figma.fi.