PAN Vision Finland Oy (www.panvision.com) julkaisee odotetun Sniper: Ghost Warrior 2 -toimintapelin tulevana kesänä.

sniper2

Sniper: Ghost Warrior 2 on City Interactiven hurja ja intensiivinen toimintapelispektaakkeli, joka vie pelaajat äärimmäisiin tilanteisiin elokuvamaisella tarinankuljetuksella. Sniper kertoo nimensä mukaisesti tarinaa tarkka-ampujasta, jonka tehtävissä onnistuminen ja hengissä selviytyminen riippuu äänettömyydestä ja huomaamatta tulemisesta.

Sniper: Ghost Warrior 2 vie hämäräperäisen ja salamyhkäisen sotilastoiminnan edeltäjäänsä pidemmälle. Realistinen ote on muokattu pelillisesti sopivaan muotoon, jossa kuitenkin otetaan huomioon tarkkuuskiväärin vaativat toimenpiteet. Sopivan hetken odottaminen, hengityksen pidättäminen ja tukikäden vakaaminen ovat kaikki piirteitä, jotka liittyvät sala-ampujan vaativaan ja tiukkoja hermoja kysyvään toimenkuvaan.

Tarkka-ampuja ei kuitenkaan työskentele vain yksin, joten myös kumppanin ominaisuuksia osataan hyödyntää vaikkapa kahden eri sotilaskohteen samanaikaisessa eliminoinnissa. Tuulen nopeus ja suunta, etäisyys ja muut tiedot tulevatkin tarpeen, kun viholliset tulee kukistaa etäältä äänettömästi, mutta tehokkaasti.

Ammattisotilaan varustevalikoima ei kuitenkaan rajoitu vain kivääriin ja tähtäimeen, sillä myös sotilaan naamiointiasuste voi merkitä eroa elossa pysyvän ja kiinni jääneen tarkka-ampujan kohdalla. Näiden varusteiden lisäksi käytettävissä on monenlaisia lisävarusteita, kuten pimeänäkökiikareita ja lämpönäkölaseja, joilla vihollisen löytäminen pitkienkin etäisyyksien päästä helpottuu. Sniper: Ghost Warrior 2 -pelissä huolellinen valmistautuminen on puoli onnistumista.

Sniper: Ghost Warrior 2 on myös teknisesti alansa huippua oleva peli. Sen pelimoottorina toimii äärimmäisen korkeatasoiseen ja upeaan grafiikkaan kykenevä CryEngine 3. Peliympäristöinä nähdään niin urbaaneja tapahtumapaikkoja kuin myös viidakoita ja vuoristoja. CryEngine 3 esittää nämä ympäristöt häkellyttävän yksityiskohtaisina ja aidontuntuisina.

Aitoutta huokuvat myös pelin lukemattomat aseet, jotka on mallinnettu oikeiden aseiden mukaisesti. Tehokkaimmat aseet kykenevät käytännössä jopa raajojen irrottamiseen räjähteiden lailla ja pelin graafinen tyyli onkin äärimmäisen realistinen ja raaka todellisen sodankäynnin lailla.

Kun pelikokonaisuus on vielä viimeistelty kiehtovalla tarinalla ja juonenkäänteillä, on Sniper: Ghost Warrior 2 yksi kaikkien aikojen hurjimpia ja puhuttelevimpia toimintapelitapauksia.

Sniper: Ghost Warrior 2 julkaistaan Suomessa 21. elokuuta Xbox 360- ja PlayStation 3 -pelikonsoleille 54,90 euron kuluttajahintaan ja PC-tietokoneille 39,90 euron kuluttajahintaan. Kaikki hinnat sisältävät 23 prosentin arvonlisäveron.

Lisätietoja internetissä
www.sniperghostwarrior2.com
www.panvision.com/pelit

Lisätietoja ja testikappaleet
Visionist / Jerry Kurunen, 050 56 98 320, jerry@visionist.fi
PAN Vision / Niklas Von Schöneman, 010 843 8492, niklas.vonschoneman@panvision.com

PAN Vision on johtava interaktiivisen viihteen julkaisija ja jakelija Pohjoismaissa ja Baltiassa. Päätoimialana ovat pelit ja IT-oheislaitteet. PAN Vision edustaa useita johtavia maailmanlaajuisia tuotemerkkejä. Yli sadan henkilön yhtiönä PAN Visionilla on toimipisteet kaikissa Pohjoismaissa ja Baltiassa. Yhtiön pääkonttori sijaitsee Tukholmassa. Vuodesta 2001 PAN Visionin on omistanut KF-ryhmä, joka on merkittävä toimija vähittäismyynnin saralla pohjoismaisilla markkinoilla. Lisätietoa löytyy osoitteesta www.panvision.com.