Critical Force saavutti 22 miljoonaa pelilatausta ja hyökkää Aasiaan

Kajaanilainen pelinkehittäjä Critical Force on saavuttanut 22 miljoonan latauksen rajapyykin elektroniseen urheiluun sopivalla Critical Ops -mobiilipelillään. Vuoden 2016 suomalainen pelinkehittäjä -palkinnon voittanut pelistudio on lisäksi avannut oman toimistonsa Etelä-Koreaan ja aloittamassa Critical Opsin aasialaisen version kehitystyön.

22 miljoonaa pelilatausta
Critical Ops on kilpailullinen ensimmäisen persoonan ammuntapeli (FPS), josta on tulossa seuraava elektronisen kilpaurheilun läpimurtopeli. Se on saavuttanut suuren suosion 22 miljoonalla latauksellaan ja yli 800 000 päivittäisellä pelaajallaan, vaikka peli on vasta rajatusti julkaistu Android- ja iOS-mobiililaitteille.

“22 miljoonaa latausta on meille upea saavutus, koska se on tapahtunut täysin ilman maksullista käyttäjähankintaa”, kommentoi Critical Forcen toimitusjohtaja Veli-Pekka Piirainen. ”Tällainen menestys on erittäin epätavallista nykyisessä mobiilipeliteollisuudessa, jossa maksullinen käyttäjähankinta on enemmän sääntö kuin poikkeus. Olemme saavuttaneet nykyiset pelaajamme ja viraalisuuden aktiivisen yhteisöhallinnan ja laadukkaan pelin avulla.”

Toimisto Etelä-Koreassa
Critical Force on avannut oman toimistonsa Soulissa, Etelä-Koreassa. Tämä laajentuminen tukee pelistudion ja sen suurimman sijoittajan, NHN Entertainmentin, välistä yhteistyötä. Korean toimisto tuo jalansijan Aasiaan ja on tärkeä askel erityisesti Aasian markkinoille räätälöityjen pelien kehittämiseen.

Lisäksi ainakin kolme kokenutta korealaista pelinkehittäjää perheineen muuttaa Kajaaniin. He tuovat arvokasta asiantuntemusta Kajaanin kehitystiimiin ja lisäävät jo ennestään vahvaan tiimiin aivan uudenlaista osaamista.

”Suomessa on hyvin erilainen työkulttuuri kuin Aasiassa. Se on meille myönteinen haaste”, sanoo Critical Forcen toimitusjohtaja Veli-Pekka Piirainen. ”Erilaisen työkulttuurin lisäksi suurin ero on hyvin erilainen elinympäristö. Kajaanin rauhallisuus poikkeaa rajusti Soulin kiihkeästä elämänrytmistä. Kiireiset kadut, vilkkuvat valot ja vilkkaat kadunkulmat verrattuna Kajaanin hiljaisuuteen, metsiin, järviin ja puhtaaseen ilmaan ovat hyvin silmiinpistäviä eroja. Myös paljon kiitelty suomalainen koulutusjärjestelmä on tärkeää Kajaaniin siirtyville perheille.”

Critical Opsin aasialainen versio
Critical Ops on jo nyt merkittävä hittipeli elektronisen urheilun piirissä ympäri maailman. Aasialainen kulttuuri ja poikkeuksellinen lähestymistapa kilpapelaamiseen ansaitsevat kuitenkin oman versionsa Critical Opsista.

”Aasian markkinat poikkeavat länsimarkkinoista, ja Aasiassa kilpailullisten räiskintäpelien vaatimukset ovat erilaisia. Siksi uudistamme Critical Opsin sopimaan entistä paremmin Aasian markkinoille. Pelin ydinrunko tulee olemaan virallisen Critical Ops 1.0:n kaltainen. Pelattavuus ei muutu oleellisesti länsimaisesta versiosta, mutta monet muut asiat tulevat olemaan erilaisia. Pelin eri kerrokset ja kaupallistaminen mukautetaan sopiviksi Aasian markkinoille”, sanoo Critical Opsin pääsunnittelija Tim Spaninks. ”Aloitamme Critical Opsin aasialaisen version esituotannon tänä kesänä, mutta emme vielä halua tarkentaa pelin julkaisun ajankohtaa.”

Lisätietoa
http://criticalforce.fi/presskit/
http://bit.ly/2k6o32v (kuvia ja videoita)
https://www.facebook.com/CriticalOpsGame/
https://twitter.com/criticalopsgame
https://youtu.be/U6U1XwvMmhs (Critical Ops -trailerivideo)
https://play.eslgaming.com/criticalops/ (turnauksia)
https://mobileesports.org (turnauksia)
http://valiance.gg (turnauksia)