Pohjoismainen pelialan etujärjestö ANGI keskittää vuoden vaihteessa toimintonsa Ruotsiin. Tästä johtuen ANGIn alaisuudessa toimivan suomalaisen FIGMAn viestintä siirtyy 1. tammikuuta 2016 kokonaan ANGIn hoidettavaksi.

Web

Kaikkiin ANGIin tai FIGMAan liittyviin kysymyksiin vastataan ANGIn nettisivuston kautta, joka löytyy osoitteesta www.angi-nordic.com. ANGIn johtoryhmän puheenjohtaja John Eidelmann kommentoi muutosta näin: “Peliala on yksi maailman kansainvälisimmistä bisneksistä. Se on myös luonnostaan digitaalinen. Haluamme, että ANGIn toiminta heijastaa tätä ja siksi hoidamme Pohjoismaita yhtenä kokonaisuutena.”

FIGMAn tiedottamisesta viimeiset 4,5 vuotta vastannut viestintätoimisto Visionist jatkaa toimintaansa muiden asiakkaidensa viestinnän parissa.

Lisätietoja internetissä
www.angi-nordic.com
www.figma.fi
www.facebook.com/figmasuomi
www.twitter.com/figmasuomi

ANGI & FIGMA
ANGI on pohjoismainen videopelien julkaisijoiden ja jakelijoiden etujärjestö. Sen tehtävänä on edistää pelikauppaa, viestiä alasta ja sen tarpeista sekä kehittää alan positiivisia mielikuvia.

ANGIn jäseniä ovat Activision-Blizzard, Bergsala, Electronic Arts, Game Outlet, Koch Media, Microsoft, Nordic License, Namco Bandai Partners, Nordisk Film, PAN Vision, Ubisoft, Walt Disney Company ja Warner Brothers.

FIGMA edustaa ANGIa Suomessa. Se julkaisee Suomen virallista listaa, joka on GfK:n kokoama myyntitilasto Suomen suosituimmista peleistä. Lista ilmestyy viikoittain. Listat kootaan satojen pelikauppojen lähettämien myyntiraporttien pohjalta. Mukana ovat seuraavat pelikaupat: Anttila, CDON, Discshop, Expert, Gamestop, K-Citymarket, Kärkkäinen, Musta Pörssi, Viihdepysäkki, Prisma, Stockmann, Tekniset, Verkkokauppa.com ja Veljekset Keskinen. Lista ja pelimyyntitilastot löytyvät osoitteesta www.figma.fi.