Suomalaisista musiikkialan startupeista koostuva Finnish Music Startups -kollektiivi on jälleen mukana Slush-tapahtumassa.

fms-logo

Finnish Music Startups -kollektiivin jäsenyritykset esittäytyvät sijoittajille, medialle ja muille tapahtumavieraille 11. – 12. marraskuuta Helsingin messukeskuksessa järjestettävässä kasvuyritys- ja teknologiatapahtuma Slushissa.

Näistä yrityksistä musiikin soittamista opettava Musopia on valittu myös Slush 100 -listalle. Kollektiivin tuorein yritys on musiikin masterointipalvelu CloudBounce, joka esittäytyy ensi kertaa julkisuudessa merkittävän suomalaisen sijoituksen saaneena.

Slush-tapahtumassa mukana olevat Finnish Music Startups -yritykset käyttävät yhteistä osastoa (D6) tukikohtanaan, jossa he esittelevät toimintaansa ja tapaavat messuvieraita. Paikalla ovat Audiodraft, Beatsy, Bergram, Booktheartists.com, CloudBounce, Delicode, Mubik, Music.info, Musopia ja Playmysong.

Aiemmin tänä vuonna julkaistusta Musiikkialan startupit Suomessa 2014 -raportista käy ilmi, että suomalaiset musiikkialan startupit odottavat suurta kasvua liikevaihtoonsa tämän vuoden aikana. Raportista ilmenee musiikkialan startupien liikevaihdon kaksinkertaistuneen vuodesta 2013 vuoteen 2014, jolloin se nousi 2,2 miljoonaan euroon. Yritysten omien arvioiden mukaan koko kollektiivin liikevaihto voi nousta jopa yli 22 miljoonaan euroon vuonna 2015.

Finnish Music Startups -kollektiivi on kolme vuotta sitten käynnistetty noin 40 suomalaisen musiikkialan kasvuyrityksen yhteisprojekti. Yritysten tavoitteena on tukea toinen toisiaan ja nostaa musiikkialan kasvuyritysten yleistä tunnettuutta. Finnish Music Startups -kollektiivin toimintaa vetää Viestintätoimisto Visionist (www.visionist.fi).

Lisätietoja
http://www.slush.org
http://www.teosto.fi/startupit
http://atomic-temporary-60460133.wpcomstaging.com/finnish-music-startups/
http://www.facebook.com/finnishmusicstartups
http://bit.ly/WBlpjs (Finnish Music Startups -logo)

Visionist / Jiri Koivuniemi, puh: 040 837 8097, jiri@visionist.fi