Kulttuurin ja viihteen digitaalisten kauppojen valikoimaa ja niiden mahdollisuuksia esittelevä DWNLD.fi-verkkopalvelu on päivitetty kattamaan peräti 76 erilaista Suomessa toimivaa digitaalista kauppapaikkaa.

dwnldlogo

Päivityksen yhteydessä havaittiin myös, että yli puolet listatuista kauppapaikoista tarjoaa kuluttajille ilmaista digitaalista sisältöä jossain muodossa. Osa palveluista tarjoaa ilmaista sisältöä mainosrahoitteisena, kun taas toiset tarjoavat ilmaisia kokeilujaksoja tai muuta kokeilusisältöä.

DWNLD.fi listaa kattavasti Suomessa toimivat digitaaliset musiikki-, kirja-, elokuva-, tv- ja pelipalvelut. Kävijät voivat myös äänestää omaa kauppasuosikkiaan sisältöalueittain ja linkit ohjaavat kävijät suoraan kauppapaikkoihin. Verkkopalvelussa ja siihen liittyvässä Facebook-sivussa tarjotaan myös digimaailman viimeisimpiä uutisia sekä suosituimpien tuotteiden jatkuvasti päivittyvät top-listat.

DWNLD.fi-verkkopalvelussa järjestetään jatkuvasti myös kuluttajakyselyjä. Näistä tuorein käynnistyy huomenna ja samalla se jalkautuu myös Rock The Beach -kesäfestivaaleille (www.rockthebeach.fi). Tapahtuman aikana tullaan jakamaan tuhansia DWNLD-rintamerkkejä ja seurataan mihin digisisältöheimoihin osallistujat mieluiten kokevat kuuluvansa.

DWNLD.fi-verkkopalvelun tavoitteena on tehdä digitaalisesta kulttuurista ja viihteestä nauttimisesta mahdollisimman helppoa. Kulttuuri- ja viihdetuotteiden digitaalisen kaupan kasvun merkittävin este on tähän mennessä ollut kuluttajien tietämättömyys palvelujen mahdollisuuksista.

Palvelun takana on laaja luovien alojen yhteenliittymä, johon kuuluvat muiden muassa musiikki-, elokuva- ja pelialan keskusjärjestöt, Tietoliikenteen ja tietotekniikan keskusliitto FiCom, keskeiset tekijänoikeusjärjestöt sekä Nokia.

Lisätietoja internetissä
www.dwnld.fi
www.facebook.com/dwnld.fi