Markkinointi-, viestintä- ja konsultointitoimisto Visionist aloittaa aktiivisen blogaamisen uudella sivustolla nimeltä Digikohina (www.digikohina.fi). Sivusto julkaisee uutisia, juttuja ja mielipiteitä digitaaliseen musiikkiin liittyvistä ilmiöistä Suomessa. Digitaalisen musiikin ilmiöillä tarkoitetaan itse musiikkiin ja artisteihin liittyviä asioita sekä digitaalisen musiikin kuluttamiseen liittyviä asioita, kuten äänentoistoon tarvittavia teknologioita, laitteita, kauppapaikkoja ja palveluita.

Digikohina pyrkii suosimaan ja tukemaan suomalaista musiikkia. Ulkomaisia artisteja, tuotteita ja palveluja käsitellään niiden liittyessä digitaalisen musiikin ilmiöihin Suomessa. Blogin tarkoitus on palvella mahdollisimman hyvin suomalaista kuluttajaa eikä kertoa asioista, jotka eivät ole kohtuullisesti Suomessa saatavana. Myös kuluttajien kommentteja toivotaan paljon ja niihin suorastaan yllytetään.

Digikohina on avattu yleisölle tänään ja sivustolla on seuraavan neljän viikon ajan käynnissä mielipidekysely, johon osallistuneiden kesken arvotaan voittajan valinnan mukaisesti Applen iPod Shuffle tai Creativen ZEN Stone Plus.

Digikohinaa ylläpitävät Jiri Koivuniemi ja Mika Ahonen, jotka ovat tavoitettavissa torstaista sunnuntaihin Musiikki ja Media -tapahtumassa Tampereella (www.musiikkimedia.fi). Digikohina tulee myös uutisoimaan osallistujien edesottamuksia suoraan tapahtumapaikalta.

Digikohinan lisäksi jo seitsemän vuotta käynnissä ollut Visionist.fi on muuttunut blogimuotoon. Sivusto palvelee lähinnä suomalaista mediaa lehdistötiedotteilla ja muulla informaatiolla. Visionistin muu toiminta eli asiakkaiden viestinnän ja markkinoinnin hoitaminen säilyy ennallaan.

Visionist
Visionist on markkinointi-, viestintä- ja konsultointitoimisto, joka toimii yhteistyössä IT- ja kulutuselektroniikan alan sekä digitaali- ja musiikkiviihteen tuottajien kanssa. Visionist tuottaa markkinointi- ja viestintäpalveluja sekä kehittää tuotteille ja palveluille ainutlaatuista lisäarvoa. Visionistin tärkeimpiä asiakkaita ovat mm. Suomen myydyimpiä mp3-soittimia valmistava Creative Labs, ulkoisia kiintolevyjä sekä verkkotuotteita valmistava Buffalo Technology ja erilaisia optisia medioita valmistava Imation Corporation. Lisätietoja: http://www.visionist.fi

Jiri Koivuniemi
Jiri Koivuniemi aloitti uransa IT-alalla vuonna 1988 toimimalla alan tukkurin laitehuollossa. Siitä matka on jatkunut teknisten työtehtävien kautta tuotehallinnointiin, markkinointiin ja viestintään. Vuonna 2001 alkoi yksityisyrittäjyys, joka on keskittynyt markkinointiin, viestintään ja konsultointiin. Ensimmäisen mp3-soittimen Jiri sai käteensä vuonna 1999 ja siitä lähtien hän on ollut mukana niiden markkinoiden ja digitaalisen musiikkimarkkinan kehittämisessä. Hänen mielestään mp3-soitin on yleisnimitys laitteelle, jolla voi tyypillisesti kuunnella musiikkia, seurata radiolähetyksiä, tallentaa ja toistaa omia tallenteita, kuunnella äänikirjoja, kuunnella podcasting-lähetyksiä, katsella valokuvia, katsella videoita ja käyttää usb-massamuistina. Jiri on myös aktiivinen musiikinkuuntelija, joka ostaa kaiken musiikkinsa digitaalisesti Internetistä ja käy live-keikoilla niin usein kuin se on suinkin mahdollista.

Mika Ahonen
Mika Ahonen työllistää itsensä perustamassaan Innomaani-nimisessä yrityksessä. Päivät kuluvat rattoisasti englannin- ja ruotsinkielisiä lehdistötiedotteita kääntäessä sekä artikkeleita ja uutisia kirjoittaessa. Mika on perushelsinkiläinen hippi, joka tekee paljon töitä ylemmässä kuvauksessa esiintyvälle pitkätukalle ja Digikohinaan. Työnkuvaan kuuluu myös erilaisten markkinoinnillisten asioiden ideointi ja toisinaan visuaaliset työt. Sieluun piirtyneistä yleistaiteellisista väreistä huolimatta vuosien varrella reppuun kertynyt pitkä kokemus IT-alalta näkyy myös tavoissa katsella kulutuselektroniikan sielumaisemia. Yhdellä sanalla sanottuna, Mika on sisällöntuottaja.